  • 1. Data: 2007-01-08 22:02:14
    Temat: podpis elektronicznych dla maluczkich
    Od: michalina <m...@n...vp.pl>

    Tak sie zastanawiam, dlaczego z podpisu elektronicznego może korzystać
    płatnik Vat a osoba nie będą takowym nie może.
    Czy nie sądzicie, że jest to nierówne traktowanie podmiotów?
    michalina

  • 2. Data: 2007-01-09 09:22:47
    Temat: Re: podpis elektronicznych dla maluczkich
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "michalina" <m...@n...vp.pl> napisał w wiadomości
    > Tak sie zastanawiam, dlaczego z podpisu elektronicznego może korzystać płatnik
    > Vat a osoba nie będą takowym nie może.
    > Czy nie sądzicie, że jest to nierówne traktowanie podmiotów?

    A dlaczego nie?
    Ja tam malutki nie jestem ale watowcem też nie. Się da się ;-).
    Nawet os. fizyczna może mieć podpis elektryczny.
    Pozdr
    smiechu

  • 3. Data: 2007-01-09 11:31:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jan 2007, smiechu wrote:

    > Użytkownik "michalina" <m...@n...vp.pl>
    [...]
    > A dlaczego nie?

    Usiłuję dojść co chciała wyrazić Michalina, bo chyba co innego, ale
    nie wiem jak ugryźć :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-01-09 12:33:23
    Od: michalina <m...@n...vp.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > [...]

    > Usiłuję dojść co chciała wyrazić Michalina, bo chyba co innego, ale
    > nie wiem jak ugryźć :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Fakt, za duży skrót myślowy. Kombinuję dlaczego nie będąc Vatowcem nie
    mogę podpisać rachunku podpisem elektronicznym. Zrobił się on relatywnie
    tani i jak policzyłam ilość wysyłanych za potwierdzeniem odbioru
    a'6.30zł listów, to taki rachunek z podpisem elektronicznym jest
    b.opłacalny, ale wobec ustawy o VAT nie mam takiej możliwości.
    Jak się uprę to zeznanie podatkowe od VI'2007 mogę wysłać do US, a
    rachunku podpisać nie mogę.
    michalina

  • 5. Data: 2007-01-09 12:40:31
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 1/9/2007 1:33 PM, Użytkownik michalina napisał:

    > b.opłacalny, ale wobec ustawy o VAT nie mam takiej możliwości.

    Ale z czego to niby wynika? Podaj przepis

  • 6. Data: 2007-01-09 14:12:13
    Od: michalina <m...@n...vp.pl>

    \n napisał(a):

    > Ale z czego to niby wynika? Podaj przepis

    Dz.U. nr 133. poz.1119 z 2005 w sprawie wystawiania oraz przesyłania
    faktur w formie elektronicznej.
    Fakturę ma prawo wystawić jedynie płatnik VAT, o tych od rachunków cisza.
    michalina

  • 7. Data: 2007-01-09 22:20:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jan 2007, michalina wrote:

> [...]
    > taki rachunek z podpisem elektronicznym jest b.opłacalny, ale wobec ustawy o

    Czekaj, czekaj.
    W którym miejscu ustawa o VAT uchyla wobec rachunkow przepis KC, że
    podpis elektroniczny jest równoważny "ręcznemu" na *wszystkich*
    dokumentach?
    Możliwości niedziałania tego przepisu widzę tylko dwie:
    - istnienie oddzielnej definicji podpisu elektronicznego w danym przepisie
    - jawnie wyrażone zastrzeżenie "z wyjątkiem podpisu elektronicznego".

    Hm...

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-01-09 22:22:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > formie elektronicznej.
    > Fakturę ma prawo wystawić jedynie płatnik VAT, o tych od rachunków cisza.

    Hm... a jaki przepis ustaw podatkowych/Ordynacji/KPA pożera definicję
    z art.78.2 KC?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-01-09 23:13:09
    Od: michalina <m...@n...vp.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Hm... a jaki przepis ustaw podatkowych/Ordynacji/KPA pożera definicję
    > z art.78.2 KC?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    No cóż trochę mam mętlik. Nie chce mi się przechodzić na Vat, bo będę
    tylko produkować bezsensowne deklaracje, ale art.78 mówi o konieczności
    podpisu jednej ze stron.Zgoda i takiego podpisu ode mnie wymagają.
    Ustawa o podpisie elektronicznym w rozdziale II art.5.2. mówi:
    "Dane w postaci elektronicznej opatrzone bezpiecznym podpisem
    elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego
    certyfikatu są równoważne pod względem skutków prawnych dokumentom
    opatrzonym podpisami własnoręcznymi, CHYBA ZE PRZEPISY ODRęBNE STANOWIą
    INACZEJ."
    No i tu jest sedno, bo zgodnie z przytoczonym przeze mnie przepisem
    Dz.U. nr 133. poz.1119 z 2005 w sprawie wystawiania oraz przesyłania
    faktur w formie elektronicznej. Można przesyłać elektronicznie jedynie
    faktury. Błędne koło. Najchętniej nic bym nie zmieniała, a podpisywała
    rachunki podpisem elektronicznym, ale obawiam się, że przy takiej
    interpretacji leżę.
    michalina

  • 10. Data: 2007-01-09 23:21:46
    Od: michalina <m...@n...vp.pl>

> [...]

    > - istnienie oddzielnej definicji podpisu elektronicznego w danym przepisie
    > - jawnie wyrażone zastrzeżenie "z wyjątkiem podpisu elektronicznego".

    No tak, ale rachunek musi być podpisany, to ustaliliśmy.
    Podpis elektroniczny tak naprawdę na dokumencie nie będzie widniał. Jak
    go wydrukują to go nie będzie.
    Tak po prawdzie po co mi podpis elektroniczny pod fakturą skoro mogę
    wysłać w PDF-ie odbiorca sobie wydrukuje, tam żadne podpisy nie są
    potrzebne.
    Przesyłać w formie elektronicznej mogę jedynie faktury, a to
    równoznaczne z byciem Vatowcem.
    michalina