  • 1. Data: 2007-01-08 18:02:56
    Temat: zaległość podatku od nieruchomości
    Od: "Matmir" <m...@p...onet.pl>

    W roku 2005 nie otrzymałem z Urzędu Miasta decyzji o należnym podatku od
    nieruchomości. W 2006 roku dostałem decyzję o podatku za rok 2006 i zapłaciłem.
    W grudniu 2006 otrzymałem upomnienie, jakobym nie zapłacił podatku za rok 2006.
    Po moim piśmie z załącznikiem w postaci potwierdzenia przelewu otrzymałem
    odpowiedź, że moja wpłata za 2006 rok została zaksięgowana jako zaległość za
    rok 2005, a więc mam zaległość za 2006 rok. Dodatkowo obciąża się mnie
    kosztami upomnienia. Czy można sobie dowolnie księgować wpłaty? Czy Urząd
    Miasta może obciążać mnie dodatkowo (koszta upomnienia) za coś czego sam nie
    dopełnił? Wydaje mi się, że obecnie powinienem dostać decyzję o podatku za rok
    2005 i na tej podstawie dokonać wpłaty, a nie płacić drugi raz za to samo. W
    żaden sposób nie chcę uchylać się od zapłaty zaległości, ale chciałbym mieć
    porządek w papierach.
    Czy mój tok rozumowania jest prawidłowy? Jeśli tak, to jaka jest do tego
    podstawa prawna?

  • 2. Data: 2007-01-08 21:08:49
    Temat: Re: zaległość podatku od nieruchomości
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Jan 2007, Matmir wrote:

    > kosztami upomnienia. Czy można sobie dowolnie księgować wpłaty?

    Nie.
    Ale zasady "zaliczania na inne należności" określa Ordynacja.

    Tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    ...art. m.in.62.
    I zauważ że idzie o jeden "tytuł" - ten sam podatek!
    Co innego, jakbyś zalegał z kilkoma podatkami (czy ja wiem, "od
    psa" i "od nieruchomości") - wtedy "dowolnie" można tylko wtedy
    jak na wpłacie nie bedzie za co wpłata.
    A tu... nie mam jasnosci.

> [...]
    > dopełnił? Wydaje mi się, że obecnie powinienem dostać decyzję o podatku za rok

    A dasz głowę że nie dostałeś?
    Oni "papiery" dostarczają zawsze za potwierdzeniem.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-09 07:18:13
    Od: "Matmir" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >  Co innego, jakbyś zalegał z kilkoma podatkami (czy ja wiem, "od
    > psa" i "od nieruchomości") - wtedy "dowolnie" można tylko wtedy
    Nie bardzo rozumiem. W końcu mogą wpłatę za rok 2006 zaliczyć na poczet
    zaległości za 2005 czy nie?

    >  A dasz głowę że nie dostałeś?
    >  Oni "papiery" dostarczają zawsze za potwierdzeniem.
    Dam głowę. Oni też nie mają potwierdzenia odbioru.
    Odnosze wrażenie, że chcą mnie zrobić winnym tego czego sami nie dopełnili.

    Pzdr.
    Matmir

  • 4. Data: 2007-01-09 09:24:24
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Matmir" <m...@p...onet.pl> napisał w
    > Dam głowę. Oni też nie mają potwierdzenia odbioru.
    > Odnosze wrażenie, że chcą mnie zrobić winnym tego czego sami nie dopełnili.
    Nie żebym się czepiał ale jest coś takiego jak doręczenie zastępcze.
    Pozdr
    smiechu

  • 5. Data: 2007-01-09 14:39:38
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Matmir" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > Nie bardzo rozumiem. W końcu mogą wpłatę za rok 2006 zaliczyć na poczet
    > zaległości za 2005 czy nie?

    Nie mogą. Jeśli określiłeś jaki dług spłacasz to tak muszą zaksięgować.
    Chyba, że nie napisałes, że to za 2006 rok.

  • 6. Data: 2007-01-09 16:55:10
    Od: "Matmir" <m...@p...onet.pl>

    > "Matmir" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Nie mogą. Jeśli określiłeś jaki dług spłacasz to tak muszą zaksięgować.
    > Chyba, że nie napisałes, że to za 2006 rok.

    Dzięki. Też mi się tak wydawało, ale chciałem się upewnić. Było podane, że to
    wpłata za 2006 rok.

  • 7. Data: 2007-01-09 18:16:52
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > A dasz głowę że nie dostałeś?

    A jakie to ma znaczenie?
    Zapłacić i tak musi.

    On jest podatnikiem i to jego obowiązek, niezależny od otrzymania pisma z
    UM.

  • 8. Data: 2007-01-09 22:15:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jan 2007, Cavallino wrote:

    > A jakie to ma znaczenie?
    > Zapłacić i tak musi.

    Zgoda.
    Ale ten podatek nie jest samoobliczany.

    > On jest podatnikiem i to jego obowiązek, niezależny od otrzymania pisma z UM.

    Nie chce mi się przekopywać przez kolejną ustawę, pas :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-01-10 11:42:08
    Od: m...@p...onet.pl

    >  Zgoda.
    >  Ale ten podatek nie jest samoobliczany.

    UM.

    A skąd mam wiedzieć ile mam zapłacić, jak nie dostanę pisma z UM z kwotą do
    zapłaty? Nie mam zdolności telepatycznych. Stawki podatku od nieruchomości mogą
    być corocznie zmieniane.

  • 10. Data: 2007-01-10 17:31:26
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701092315130.1144@athlon64...

    > Zgoda.
    > Ale ten podatek nie jest samoobliczany.

    Jesteś w 100% przekonany?
    Bo mnie onegdaj urząd miejski przekonywał iż właśnie jest, bez decyzji też
    trzeba płacić.
    Brzmiało to sensownie.