  • 1. Data: 2007-02-06 19:05:09
    Temat: podwyższone koszty uzyskania dojazdu vs.faktyczne koszty dojazdu do pracy
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów,
    ostatnio nurtuje mnie pytanie, czy można uwzględnić w rocznym zeznaniu PIT
    przy zastosoawniu zryczałtowanych kosztów dojazdu do pracy,koszty takie
    jakie zostały faktycznie poniesione na dojazd do miejsca pracy.Oczywiście
    mam tu na myśli koszty wyższe aniżeli te, które są ustawowo wskazane jako
    koszty zryczałtowane; spotakałem się z takim stwierdzeniem, gdzieś w prasie
    fachowej -była też zawarta informacja, że w takim przypadku należy faktyczne
    koszty udokumantować biletami iminnymi okresowymi.
    W ustawie PIT znalazłem tylko info.dotyczące udokumantowania kosztów
    faktycznie poniesionych w przypadku, gdy są one niższe aniżeli te, które
    zostały wskazane jako zryczałtowane.

    Za wszelkie sugestię z góry dziekuję,
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2007-02-06 19:07:32
    Temat: Re: podwyższone koszty uzyskania dochodu vs.faktyczne koszty dojazdu do pracy
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Oczywiście w tytule popełniłem mały błąd- chodzi o podwyższone koszty
    uzyskania dochodu :-)

    Pozdr
    <M>

  • 3. Data: 2007-02-06 19:54:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:
> [...]
    > W ustawie PIT znalazłem tylko info.dotyczące udokumantowania kosztów
    > faktycznie poniesionych w przypadku, gdy są one niższe aniżeli te, które

    Można, ale muszą to być dojazdy udokumentowane biletami imiennimi
    okresowymi.
    O ile wydajesz więcej na bilety na autobus, pks, pkp itp i są to bilety
    imienne okresowe , to wówczas ich koszt możesz wpisać zamiast
    zryczałotwanych stu złotych z groszami.

  • 4. Data: 2007-02-06 21:05:49
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał :

    > Można, ale muszą to być dojazdy udokumentowane biletami imiennimi
    > okresowymi.

    Czy za bilet okresowy imienny też mogę uważać bilet tygodniowy lub
    dwutygodniowy?Spotkałem się tylko z wyszczególniniem biletu miesięcznego i
    kwartalnego.

    <M>

  • 5. Data: 2007-02-06 21:25:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:

    > Czy za bilet okresowy imienny też mogę uważać bilet tygodniowy lub
    > dwutygodniowy?Spotkałem się tylko z wyszczególniniem biletu miesięcznego i
    > kwartalnego.

    o to już raz awantura była i jedni mówią, że tak, a inni, że nie.
    Chodzi o określenie co to jest okresowy. Tego nikt nie wie.
    Moim zdaniem możesz je uwzględnić.

  • 6. Data: 2007-02-07 20:01:58
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    > o to już raz awantura była i jedni mówią, że tak, a inni, że nie.
    > Chodzi o określenie co to jest okresowy. Tego nikt nie wie.
    > Moim zdaniem możesz je uwzględnić.

    Może zapytam jeszcze z innej "beczki", czy warszawska karta miejska z
    wpisanym nr dokumentu tożsamości,imieniem i nazwiskiem oraz paragony zakupu
    doładowania karty są tak samo traktowane jak imienny bilet okresowy i może
    być przedstawione w US jako dokument potwierdzający poniesienie kosztów na
    dojazd do pracy?