  • 1. Data: 2002-02-27 12:50:38
    Temat: pokwitowanie
    Od: "Marcin Brzozowski" <a...@a...pl>

    Pracownik zwolniony a w swiadectwie pracy w rubryce urlop wpisane:
    "nie wykorzystany - wypłacono ekwiwalent."
    Czy nalezalo sie wiec swiadczenie urlopowe?

    Minelo dwa lata a pracodawca nie ma oddzielnego dokumentu pokwitowania: ani
    ekwiwalentu ani swiadczenia urlopowego to czy byly pracownik moze cos
    jeszcze zrobic pracodawcy?

  • 2. Data: 2002-03-01 01:30:41
    Temat: Re: pokwitowanie
    Od: "Cinek" <m...@h...pl>

    --

    Użytkownik Marcin Brzozowski <a...@a...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a5ikkt$474$...@n...tpi.pl...
    > Pracownik zwolniony a w swiadectwie pracy w rubryce urlop wpisane:
    > "nie wykorzystany - wypłacono ekwiwalent."
    > Czy nalezalo sie wiec swiadczenie urlopowe?

    czymś innym i należy się, gdy przewidział to pracodawca (regulamin zakładu
    pracy)

    > Minelo dwa lata a pracodawca nie ma oddzielnego dokumentu pokwitowania:
    ani
    > ekwiwalentu ani swiadczenia urlopowego to czy byly pracownik moze cos
    > jeszcze zrobic pracodawcy?

    a jak nioe poskutkuje do sądu! roszczenie to przedawnia sie po 3 latach od
    dnia wymagalności (od ustania stosunku pracy) - art 291 kodeksu pracy.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2002-03-01 18:04:35
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Cinek wrote:

> [...]
    > dyskusyjnych napisał:a5ikkt$474$...@n...tpi.pl...

    > czymś innym i należy się, gdy przewidział to pracodawca (regulamin zakładu
    Wcale nie tak.
    Świadczenie urlopowe nalezy sie pracownikowi raz w roku, jeżeli pracodawca
    zatrudnia mniej niż 20 osób i nie tworzy funduszu socjalnego.
    Aby dostac świadczenie, pracownik musi iśc na urlop na co najmniej 14 dni
    kalendarzowych "w jednym kawałku".
    Inna sprawa że obowiązkiem pracodawcy jest udzielić pracownikowi co
    najmniej jednego takiego urlopu w roku. Usprawiedliwienie, ze pracownik nie
    chciał takiego urlopu, przed sadem pracy jest nie do obronienia.

    > ani

    > a jak nioe poskutkuje do sądu! roszczenie to przedawnia sie po 3 latach od
    > dnia wymagalności (od ustania stosunku pracy) - art 291 kodeksu pracy.
    A to racja. Nic tylko pozwac pracodawce i wyciągnąc od niego pieniądze
    jeszcze raz.
    Tak sie podłożyć. Dać odchodzącemu pracownikowi pieniądze bez
    pokwitowania... wstyd... taka bezmyslność.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl