eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[pomocy!] Przeniesienie miejsca działalności gospodarczej › [pomocy!] Przeniesienie miejsca działalności gospodarczej
    From: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: [pomocy!] Przeniesienie miejsca działalności gospodarczej
    Date: Wed, 02 Jan 2008 19:33:55 +0100

    Witam!

    Proszę o pomoc, bo już mi ręce opadają.

    Prowadzę działalność gospodarczą od 12.2003. Do tej pory mieszkałem i
    wykonywałem tą działalność w Lublinie - z tego miasta miałem wpis do
    ewidencji działalności gospodarczej, REGON, tam się rozliczałem z VAT i
    ryczałtu. Pod koniec listopada złożyłem w Urzędzie Miasta w Lublinie
    pismo o zmianie miejsca wykonywania działalności, bo przeniosłem się do
    Warszawy. Oni to przesyłali ponad dwa tygodnie do UM w Warszawie, a
    stąd, pomimo że miałem odebrać to osobiście, wysłano to na mój domowy,
    warszawski adres. Ale że nasz pocztowy monopolista działa jak chce,
    list z wpisem udało mi się odebrać dopiero 29.12.2007.

    Na wpisie jest data dokonania wpisu - 14.12.2007.

    Wiem, że najpierw muszę pójść do GUS'u i dostać nowy REGON. Z nim mogę
    dopiero składać NIP-1 w skarbówce i przerejestrować się w ZUS'ie.

    Dzisiaj dzwoniłem do GUS'u i powiedzieli mi, żebym nawet nie myślał o
    wizycie u nich w tym tygodniu, bo wprowadzają właśnie nowe PKD. W
    poniedziałek mam zadzwonić i dowiedzieć się, czy im się nic nie sypnęło
    i czy już obsługują.

    Ale z tym to nie problem. Nie wiem za to gdzie mam rozliczyć grudzień -
    w skarbówce w Lublinie, czy już w Warszawie. Podobnie z ZUS'em. Byłem
    dzisiaj w Urzędzie Skarbowym na Kujawskiej (niezły bigos tam mają) i
    dwoje urzędników powiedziało mi coś zupełnie przeciwnego: kobita w
    informacji o rozbieganym spojrzeniu, że mam rozliczyć grudzień w
    Lublinie, a gościu od składania NIP'ów, że grudzień mam rozliczyć w
    Warszawie. I co teraz zrobić, poza tym, że poczekać aż GUS będzie
    czynny?

    Jak dla mnie, to powinno być tak:
    - grudzień rozliczam (vat, dochodowy de facto cały rok, bo jestem na
    ryczałcie) po staremu, w Lublinie
    - aktualizuję REGON w GUS'ie w Warszawie
    - aktualizuję NIP-1 w US w Warszawie z podaniem nowego miejsca
    prowadzenia działalności (Warszawa) od 1.1.2008; składam VAT-R
    - aktualizuję NIP-1 w US w Lublinie (jak wyżej); składam VAT-R
    - składam deklaracje w ZUS (tylko w Warszawie?) informujące o zmianie
    miejsca prowadzenia działalności od 1.1.2008
    - składam zeznanie roczne (ryczałt) w US w Lublinie

    Uff, pomoże ktoś? (np. Gotfryd :)

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki