  • 1. Data: 2006-09-29 15:12:38
    Temat: [pomocy] sprzedaz foto i elektornika a kasa fiskalna
    Od: "sibeling" <tzk1974@no_spa_wp.pl>

    Witam,

    Jestem na etapie zakładania działalności gospodarczej i będę od samego
    poczatku Vat'owcem. Zajmowac się będę sprzedażą sprzetu foto i elektroniki
    (rtv). Podobno wszedł jakiś przepis (niedawno), że mimo iż będe wystawiał
    faktury Vat dla klientów indywidualnych to muszę dodatkowo mieć kasę
    fiskalna czy to prawda ? Gdzie znajdę przepis, który o tym mówi ?

    z gory dzieki za odpowiedź

    pozdrawiam
    tomek

  • 2. Data: 2006-09-29 15:46:08
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    http://www.intersoft.net.pl/kasy-RM.pdf
    Par. 4

    Darek

  • 3. Data: 2006-09-29 17:08:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Sep 2006, sibeling wrote:

    > (rtv). Podobno wszedł jakiś przepis (niedawno), że mimo iż będe wystawiał
    > faktury Vat dla klientów indywidualnych to muszę dodatkowo mieć kasę
    > fiskalna czy to prawda ?

    1. "Od nigdy" (powiedzmy bardzo dawna) sprzedaż *towarów* na f-rę nie
    powodowała zwolnienia z kasy fiskalnej
    2. przepisy które weszły dla niektórych rzeczy znoszą *limit* sprzedaży
    zwalniający z kasy

    > Gdzie znajdę przepis, który o tym mówi ?

    http://podatki.pl/akty/8/
    ...a konkretnie tu:
    http://podatki.pl/akty/280306.htm
    (rejestracja jest darmowa!)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-09-29 17:15:48
    Od: "wr" <n...@g...pl>

    zapoznaj się też z http://www.gios.gov.pl/index.php?id=132

  • 5. Data: 2006-09-30 19:58:16
    Od: "sibeling" <tzk1974@no_spa_wp.pl>

    Dzieki wszystkim !!

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-10-01 17:40:00
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Skorzystam i podepnę się do wątku. Pytanie szczególnie do Gotfryda jako
    praktykującego ;-) fotografa i jednocześnie speca od podatków :

    W rozporządzeniu w sprawie kas rejestrujących znajduje się punkt :
    b) sprzętu fotograficznego, Z WYŁĄCZENIEM części i akcesoriów do sprzętu i
    wyposażenia fotograficznego, (ex PKWiU 33.40.3);

    Czy ktoś mi może wyjaśnić, czego dotyczy ten punkt ? PKWiU 33.40.3 to zarówno
    np. aparaty fotograficzne jak i części i akcesoria fotograficzne. Czy sprzedaż
    np. obiektywów, lamp błyskowych podlega obowiązkowi ? Czego dotyczy to
    wyłączenie ?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 7. Data: 2006-10-04 11:48:18
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    sprzedaż
    > np. obiektywów, lamp błyskowych podlega obowiązkowi ? Czego dotyczy to

    Czy nikt nie wie ?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 8. Data: 2006-10-08 11:10:42