  • 1. Data: 2006-09-29 07:47:47
    Temat: zwrot 50% za kasę a koszty
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Cześć,

    Nie mogę się doszukać jednoznacznej odpowiedzi na moje wątpliwości.
    Zakupiłem kasę fiskalną dokonałęm wszelkich formalności
    związanych z jej uruchomieniem.
    Złozyłem też wniosek o zwrot 50% wartości netto.

    Czy w koszty zaliczam całą wartość faktury VAT
    za kasę fiskalną (netto + VAT) czy tylko 50% netto + VAT?
    Jestem zwolniony podmiotowo z VAT.

    Piotr

  • 2. Data: 2006-09-29 15:11:38
    Temat: Re: zwrot 50% za kasę a koszty
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > Czy w koszty zaliczam całą wartość faktury VAT
    > za kasę fiskalną (netto + VAT) czy tylko 50% netto + VAT?
    > Jestem zwolniony podmiotowo z VAT.

    W koszty cala wartosc faktury.

    Darek

  • 3. Data: 2006-09-29 17:04:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Sep 2006, Dariusz Domagała wrote:

    > W koszty cala wartosc faktury.

    Tak gdybam: ogólną zasadą jest że wydatki zwolnione z podatku
    lub "zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie" nie stanowią
    KUP. Co powoduje że tu jest inaczej? Znaczy jakiś przepis musi
    być :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-10-01 20:14:13
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 29-09-2006 o 19:04:34 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

> [...]
    > lub "zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie" nie stanowią
    > KUP. Co powoduje że tu jest inaczej? Znaczy jakiś przepis musi

    tak czy siak tych 50% nie oddają od razu, czeka mnie kontrola papierów itp.
    więc na zdrowy rozum i tak w wrześniu muszę wpisać w koszty całą wartość
    kasy fiskalej, a ew. w październiku w przychody wpiszę te zwrócone 50%.
    Czy tak?

    Piotr

  • 5. Data: 2006-10-02 07:39:48
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik PiotrB. napisał:
    >, a ew. w październiku w przychody wpiszę te zwrócone 50%.
    > Czy tak?

    nie
    zwrot za kasę nie jest przychodem

    na pewno odpisy ST nie są kosztem uzyskania, jeżeli wydatki na nie
    zostały zwrócone w jakiejkowliek formie, przy pozostałych wydatakch nie
    ma o tym mowy - chyba, tak z pamięci

    pytanie tylko, jak podejść do drukarek fiskalnych, które łąpią się na
    normalną amortzyację, jeżeli wszelkie interpretacje mówią, że premia za
    kasę nie jest przychodem - pewnie należałoby dokładnie ustawę przeczytać;)

  • 6. Data: 2006-10-02 08:28:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Oct 2006, gonia wrote:

    > zwrot za kasę nie jest przychodem

    wKF: pamiętasz podstawę prawną? Przyznaję że pytam z lenistwa :)

    > na pewno odpisy ST nie są kosztem uzyskania, jeżeli wydatki na nie zostały
    > zwrócone w jakiejkowliek formie, przy pozostałych wydatakch nie ma o tym mowy
    > - chyba, tak z pamięci

    Profilaktycznie zaczynam wycofywać się rakiem :)
    Wychodziłoby tak:
    - zwrócone lub niepobrane przez dostawcę podpadałyby pod "umorzone
    wierzytelności"
    - zwrócone przez kogo innego powinny być zaliczone do przychodow.
    Dobrze układam?
    Oczywiście *nie* w odniesieniu do kasy, a "zasad ogólnych".

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-10-02 10:09:05
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > wKF: pamiętasz podstawę prawną? Przyznaję że pytam z lenistwa :)

    chyba tylko taką, jak podałam niżej - że te zwroty powodują brak odpisów
    podatkowo od ST - przerabialiśmy to chyba przy dotacjach z urzędu dla
    bezrobotnych zaczynających działalność

> [...]
    > wierzytelności"
    > - zwrócone przez kogo innego powinny być zaliczone do przychodow.

    ale nie na zasadzie zwrócone przez kogo innego, tylko na zasadzie
    przychodu celowego, bądź niecelowego, który nie podlega zwolnieniu

    natomiast te umorzone jak najbardziej - przy czym do wyłapania to jest
    tylko przty pełnych księgach raczej

    ale co do kasy, to ciekawa sytuacja przy interpretacjach - podawane jest
    tylko, że nie pomniejsza sie w ksiegach kosztu bądź nie dodaje do
    przychodu, ale bez podstawy prawnej

    czyli nie tylko my mamy zagadke dlaczego;-)