  • 11. Data: 2007-10-10 06:25:50
    Temat: Re: pomyłka w przelewie na ZUS... co teraz ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Oct 2007, Piotrek wrote:

    > Kolejność zaliczania składek wynika z ustawy i rozporządzenia. ZUS powinien
    > przeksięgować to samodzielnie.

    Zaraz, mówisz że ZUS może sobie zmienić *tytuł* wpłaty?
    Jakbyś miał link do owego rozporządzenia pod ręką to bardzo proszę.
    Ode mnie w takich przypadkach chcieli papierka o przeksięgowanie, i na
    mój gust taka jest ogólna zasada (uznając że opłacanie składek jest
    opłacaniem "należności ciągłej" czy jak to tam zwać, można bez pytania
    kogoś o zdanie zaliczyć wpłatę na składkę X na rzecz zaległości na
    składki X, ale nie widzi mi się żeby można było zaliczyć je na składkę
    dajmy na to Y).

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-10-10 06:31:32
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-10-2007 o 08:25:50 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > kogoś o zdanie zaliczyć wpłatę na składkę X na rzecz zaległości na
    > składki X, ale nie widzi mi się żeby można było zaliczyć je na składkę

    Delegację masz w Art. 49 ust. 1 pkt 1 USUS

  • 13. Data: 2007-10-10 07:16:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Oct 2007, t...@o...pl wrote:

    > Delegację masz w Art. 49 ust. 1 pkt 1 USUS

    Ta delegacja daje uprawnienie do "przeksięgowania" sobie (przez ZUS)
    wpłat otrzymanych na fundusze opisane W TEJ USTAWIE.
    ZUS może sobie więc "przełożoć" pieniądze ze składki na chorobowe na
    składkę emerytalne albo z emerytalnej na FP bądź na odwrót.
    Ale...
    Składka zdrowotna jest opisana w INNEJ ustawie!
    "kolejnoœć zaliczania wpłat składek na FUS oraz innych należnoœci,
    do których poboru jest zobowišzany Zakład, jeżeli płatnik opłaca
    je i przekazuje niezgodnie z przepisami
    ustawy"
    ^^^^^^
    (czyli TEJ ustawy)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-10-10 07:21:32
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > kogoś o zdanie zaliczyć wpłatę na składkę X na rzecz zaległości na
    > składki X, ale nie widzi mi się żeby można było zaliczyć je na składkę

    Proszę bardzo:
    Rozporządzenie Rady Ministrów z 30 grudnia 1998 r. w sprawie
    szczegółowych zasad i trybu postępowania w sprawach rozliczania składek,
    wypłaconych zasiłków z ubezpieczeń chorobowego i wypadkowego, zasiłków
    rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych oraz kolejności zaliczania
    wpłat składek na poszczególne fundusze

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 15. Data: 2007-10-10 07:24:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]

    wypłaconych zasiłków z ubezpieczeń chorobowego i wypadkowego, zasiłków
    rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych oraz kolejności zaliczania

    Spójrz prosze na 9.1

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 16. Data: 2007-10-10 07:25:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:

> [...]
    > wypłaconych zasiłków z ubezpieczeń chorobowego i wypadkowego, zasiłków
    > rodzinnych, pielęgnacyjnych i wychowawczych oraz kolejności zaliczania

    "Par. 9. 1. Jeżeli wpłata składek na ubezpieczenia społeczne jest wyższa
    niż kwota należna, wynikająca z rozliczenia dokonanego w deklaracji
    rozliczeniowej za dany miesiąc kalendarzowy, to nadwyżkę pozostałą po
    pokryciu należnych składek na ubezpieczenia społeczne za dany miesiąc
    kalendarzowy zalicza się proporcjonalnie na pokrycie zaległych
    należności funduszu emerytalnego i należności otwartych funduszy
    emerytalnych, począwszy od zobowiązania o najwcześniejszym terminie
    płatności.
    2. Z kwoty pozostałej po rozliczeniu, o którym mowa w ust. 1, pokrywa
    się proporcjonalnie należności funduszu rentowego, chorobowego i
    wypadkowego, począwszy od zobowiązań o najwcześniejszym terminie płatności.
    3. Z kwoty pozostałej po rozliczeniu, o którym mowa w ust. 2, pokrywa
    się należności z tytułu składek na ubezpieczenie zdrowotne, począwszy od
    zobowiązania o najwcześniejszym terminie płatności.
    4. Z kwoty pozostałej po rozliczeniu, o którym mowa w ust. 3, pokrywa
    się proporcjonalnie należności Funduszu Pracy i Funduszu Gwarantowanych
    Świadczeń Pracowniczych, począwszy od zobowiązania o najwcześniejszym
    terminie płatności."

    Piotrek

  • 17. Data: 2007-10-10 07:40:23
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-10-2007 o 09:16:13 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > "kolejnoœć zaliczania wpłat składek na FUS oraz innych należnoœci,
    > do których poboru jest zobowišzany Zakład, jeżeli płatnik opłaca

    No patrz, znowu ma rację :)

    Ale są jeszcze takie przepisy jak art 32 USUS, nie wiem czy to coś
    zmienia.,

  • 18. Data: 2007-10-10 08:02:00
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Jeszcze znalazłem art. 24 ust. 6a USUS

  • 19. Data: 2007-10-10 09:09:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Oct 2007, Piotrek wrote:

> [...]

    Thx.

> [...]
    > należności z tytułu składek na ubezpieczenie zdrowotne, począwszy od
    > zobowiązania o najwcześniejszym terminie płatności.

    Przyznaję, ze lekko mnie zaskakuje.
    Odkładam na stos przepisy wskazane przez tommyego, bo mam niedoczas, ale
    trzeba przyznać ze w podanym stanie prawnym (nadwyżka zapłacona na inny
    fundusz) rzeczywiście powinno zadziałać.
    Hm...!!
    THX :)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2007-10-10 09:12:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Oct 2007, t...@o...pl wrote:

    > No patrz, znowu ma rację :)

    Wyszło że nie :]

    > Ale są jeszcze takie przepisy jak art 32 USUS, nie wiem czy to coś zmienia.,

    Najwyraźniej, thx - tego brakuje do układanki.
    W ten desen rzeczywiście minister mógł "w ramach ustawy" kazać
    przeksięgować.
    Hm... z ZUSem jeszcze nikt nie wygrał ;)

    pzdr, Gotfryd