  • 1. Data: 2002-07-12 21:02:53
    Temat: pomylone numery faktur
    Od: "Krzysztof Kowaluk" <c...@p...pl>

    Witam.
    Przez nieuwage wystawilem dwie faktury z tym samym numerem.
    Co w takim przypadku ?
    czy moge poprawic numer na fakturze dlugopisem i kontrahent zrobi to samo,
    czy musze wystawic jakas korekte ??

    Pozdrawiam
    Crash

  • 2. Data: 2002-07-13 22:34:54
    Temat: Re: pomylone numery faktur
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Jul 2002, Krzysztof Kowaluk wrote:

    >+ Witam.
    >+ Przez nieuwage wystawilem dwie faktury z tym samym numerem.
    >+ Co w takim przypadku ?

    Hm... Pytanie nieoryginalne, ale pomysłów mało; kiedyś tylko:
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&inlang=pl&threadm=002201c1e2d0%24660eb780%24ca01a8
    c0%40biuro.int&rnum=1&prev=/groups%3Fas_q%3Ddwie%252
    0faktury%26ie%3DISO-8859-2%26as_ugroup%3D*.podatki%2
    6lr%3D%26as_drrb%3Db%26as_mind%3D12%26as_minm%3D5%26
    as_miny%3D2000%26as_maxd%3D13%26as_maxm%3D7%26as_max
    y%3D2002%26num%3D100%26hl%3Dpl

    >+ czy moge poprawic numer na fakturze dlugopisem i kontrahent zrobi to samo,

    1. Nie wolno poprawiać obcych dokumentów księgowych (nie pamiętam
    gdzie ten przepis leży i się marnuje, ale na pewno jest !)
    2. A co zrobisz z numeracją ? Jeszcze nic nie wystawiałeś ?

    >+ czy musze wystawic jakas korekte ??

    Jeśli była już jakaś faktura "po" to bedzie problem
    z ciągłością numeracji, IMHO. Chyba wypowiedź Krzysztofa jest
    najlepsza: ma ktoś inne pomysły ?? (odzywam się, bo sądzę że nie :))

    Z widzianych ostrzeżeń: nie dopuść żeby wskutek korekt były
    źle "cofnięte" faktury, bo od nich NSa już uznawał konieczność
    zapłaty VATu, np. wzmianki w:
    http://www.gazetaprawna.pl/numery/11602-721/zapuste.
    html
    (namiarów na wyroki nie mam, choć czytałem).
    Oryginał ładnie spiąć z kopią... !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-07-14 22:06:18
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 12 Jul 2002 23:02:53 +0200), "Krzysztof
    Kowaluk" <c...@p...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >Co w takim przypadku ? czy moge poprawic numer na fakturze dlugopisem i kontrahent
    zrobi to samo, czy musze wystawic jakas korekte ??

    Oficjalnie: Korektę, ale to jest dość zamotane, bo nie wiadomo jaką.
    Notę korygującą? NIE! Notę wystawia przecież odbiorca FV!
    Fakturę korygującą? NIE! Tą wystawia się na zmiany
    ilościowo-wartościowe.

    Stusuje sie więc takie triki, że wystawia się NOtę korygującą tak,
    jakby wystawił ją odbiorca, przesyła mu do podpisania w miejscu
    WYSTAWCA i już.

    Nieoficjanie: Wystaw jeszcze raz (raczej nie kreśl) i podmień u
    odbiorcy. Raczej upewnij się, że tamta została zniszczona.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2002-07-15 09:11:16
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    kontrahent zrobi to samo, czy musze wystawic jakas korekte ??

    > Oficjalnie: Korektę, ale to jest dość zamotane, bo nie wiadomo jaką.
    > Notę korygującą? NIE! Notę wystawia przecież odbiorca FV!

    Moim skromnym zdaniem note korygujaca powinien wystawic ten, ktory dostrzeze
    pomylke,
    nie zauwazylem by gdzies bylo napisane, ze note ma wystawic odbiorca.
    (choc w praktyce zwykle tak jest).

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-07-15 09:44:05
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

> [...]
    > pomylke,
    > nie zauwazylem by gdzies bylo napisane, ze note ma wystawic odbiorca.

    To czego nie zauwazyles to rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 22
    marca 2002 w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy o PTU
    oraz o pod. akcyzowym; par. 43.
    Polecam lekture powyższego.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-07-15 10:45:04
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Maddy" <m...@i...pl> wrote in message

    > To czego nie zauwazyles to rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 22
    > marca 2002 w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy o PTU
    > oraz o pod. akcyzowym; par. 43.
    > Polecam lekture powyższego.

    Dzieki, doczytalem.

    Bogusław