  • 1. Data: 2002-07-12 18:21:10
    Temat: Trudne początki
    Od: "Jarosław Supernak" <s...@i...pl>

    Witam!

    Założyłem sobie DG i nie wiem co dalej robić...
    Przed rozpoczęciem działalności kupiłem na siebie program Delphi (pod koniec
    2001, na fakturze jest mój NIP, obecnie firmowy) i teraz nie wiem jak
    zaczarować, aby był na firmę, żebym mógł go w tej działalności używać.
    Inna sprawa: czy da się do firmy wnieść komórkę kupioną na mnie tylko, że
    półtora roku temu?
    Skąd mam wiedzieć ile odliczyć za lokal, światło, telefon (słyszałem, że
    teraz nie na podstawie bilingu tylko procentowo od całości rachunku, nie
    wiem tylko na jakiej prawnej podstawie)?
    Jeżeli to pomoże to mam KPiR na razie bez VAT (przez pierwsze 2 miesiące),
    mieszkanie komunalne.
    Szczególnie dla mnie ważna jest odpowiedź na pierwsze pytanie, ale liczę na
    wszystkie...

    Jarek

  • 2. Data: 2002-07-13 22:14:10
    Temat: Re: Trudne początki
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Jul 2002, Jarosław Supernak wrote:
    [...]
> [...]
    >+ 2001, na fakturze jest mój NIP, obecnie firmowy) i teraz nie wiem jak
    >+ zaczarować, aby był na firmę, żebym mógł go w tej działalności używać.

    Primo: IMHO używać możesz go i tak. Pytanie (moje) pt. "czy mogę
    używać 'osobistego' komputera lub betoniarki ;> wywoływało albo
    irytację :) albo odruch "a o co chodzi ??"
    W *ostateczności* zawsze pozostaje patent pt. "nieujawnione
    środki trwałe":
    http://groups.google.com.pl/groups?q=nieujawnione+%C
    5%9Brodki+trwa%C5%82e+group:*.podatki&hl=pl&lr=&ie=U
    TF-8&inlang=pl&scoring=r&as_drrb=b&as_mind=12&as_min
    m=5&as_miny=2000&as_maxd=13&as_maxm=7&as_maxy=2002&s
    elm=Pine.LNX.4.21.0202190014260.22706-100000%40irys.
    stanpol.com.pl&rnum=1
    [...]
    >+ Skąd mam wiedzieć ile odliczyć za lokal, światło,

    Na grupie panuje opisnia że procentowo powierzchnia DG
    (chyba że masz sosobny licznik :))

    >+ telefon (słyszałem, że
    >+ teraz nie na podstawie bilingu tylko procentowo od całości rachunku,

    Podaj źródło celem zabicia smiechem :)
    A do poczytania:
    http://groups.google.com.pl/groups?as_oq=biling%20bi
    lingu%20bilingiem&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.podatki&
    lr=&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2000&as_m
    axd=13&as_maxm=7&as_maxy=2002&num=100&hl=pl

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-07-14 22:02:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 12 Jul 2002 20:21:10 +0200), "Jarosław
    Supernak" <s...@i...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >2001, na fakturze jest mój NIP, obecnie firmowy) i teraz nie wiem jak
    >zaczarować, aby był na firmę, żebym mógł go w tej działalności używać.

    Możesz czarować wnosząc to do firmy, ale to dla celów księgowych.
    Jeśli nie zależy Ci na wliczaniu w koszty, a jedynie na używaniu, to
    nie ma problemu -- istytucja kontrolująca w pełni uzna Twoją fakturę.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2002-07-15 12:29:51
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

> [...]
    -8859-2&as_ugroup=*.podatki&lr=&as_drrb=b&as_mind=12
    &as_minm=5&as_miny=2000&
    as_maxd=13&as_maxm=7&as_maxy=2002&num=100&hl=pl

    Przeczytałem prawie wszystko, ale jedynym wnioskiem jest że większość
    grupowiczów uważa iż billing jest konieczny, a tylko niektórzy mówią, że
    nie. Bardzo więc Ciebie proszę "podaj źródło celem..." ustalenia jak powinno
    być faktycznie. Może jakas opinia US, wyrok NSA albo przepis rozporządzenia
    czy ustawy. W końcu każda rozmowa może być przeze mnie uznana za służbową
    nawet jeśli dzwonię do rodziców (mama jest biegłym rewidentem) czy do żony
    na komórkę (chcę się dowiedzieć przykładowo o adres jej znajomego -
    potencjalnego klienta) itd. Czyli w dalszym ciągu billing niczego nie
    wyjaśnia.

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 5. Data: 2002-07-15 12:33:55
    Od: Piotr Solarz <s...@i...pan.wroc.pl>

    Wiadomość napisana przez: DarekS:
> [...]
    > na komórkę (chcę się dowiedzieć przykładowo o adres jej znajomego -
    > potencjalnego klienta) itd. Czyli w dalszym ciągu billing niczego nie

    Ale w takim wypadku, gdy takich rozmów będzie dużo, Ciebie zwolnią, a
    zatrudnią żonę w twoje miejsce, skoro i tak wszystkie kontakty i wiedza
    idzią przez nią ;)

    Piotr

  • 6. Data: 2002-07-15 12:38:16
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "DarekS" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >

    > Przeczytałem prawie wszystko, ale jedynym wnioskiem jest że większość
    > grupowiczów uważa iż billing jest konieczny, a tylko niektórzy mówią, że

    1. A ja uwazam, ze najlepiej miec telefon zarejestrowany "na firme".
    2. A jeszcze lepiej dzialalnosc zarejestrowac pod taka sama nazwa (jezeli to
    mozliwe) jak masz zarejestrowany telefon.
    3. W obu powyzszych przypadkach olac billing.

    Karol