  • 1. Data: 2002-11-13 15:24:56
    Temat: poprawnośc nr NIP - gdzie to sprawdzić ?
    Od: f...@p...onet.pl

    Czy ktoś mógłyby podać jakiś link do sprawdzania poprawności NIP, dotychczas
    korzystałam z tego poniżej...

    http://bwi.pl/biz/index.htm

    i zawsze przy sprawdzaniu NIP nowej firmy z którą zaczynam współpracę było ok.
    Jednak teraz po praz pierwszy pewien NIP okazuje sie być niepoprawny.
    Chciałabym to zweryfikować na jakimś innym programie. Jeśli NIP okaże sie
    dalej zły, będę musiała podziękować dostawcy za współpracę.

  • 2. Data: 2002-11-13 18:52:50
    Temat: Re: poprawnośc nr NIP - gdzie to sprawdzić ?
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Mogę Ci sprawdzić na własnym "programiku". Jeśli jesteś zainteresowana -
    proszę o podejrzany numer na priv. Andrzej R.

  • 3. Data: 2002-11-13 19:20:10
    Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl>

    Witam,

    > http://bwi.pl/biz/index.htm
    >
    > i zawsze przy sprawdzaniu NIP nowej firmy z którą zaczynam współpracę było
    ok.
    > Jednak teraz po praz pierwszy pewien NIP okazuje sie być niepoprawny.

    hmmm sprawdzalam swoje numery. NIP mam w porzadku, ale GUS chyba sie pomylil
    bo mam zly REGON ;) hihi. Chyba maja cos nie tak ze skryptem. Conajmniej w
    zakresie REGONu....

    pzdr
    Aska

  • 4. Data: 2002-11-13 22:45:30
    Temat: Re: poprawno?c nr NIP - gdzie to sprawdzić ?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (13 Nov 2002 16:24:56 +0100),
    f...@p...onet.pl był(a) napisał(a):

> [...]
    >Chciałabym to zweryfikować na jakimś innym programie. Jeśli NIP okaże sie
    >dalej zły, będę musiała podziękować dostawcy za współpracę.

    a) http://www.b7.pl -> Tester

    b) Sprawdzanie NIPu polega na sprawdzaniu sumy kontrolnej. Nie ma
    najmniejszego problemu z wymyśleniem NIPu o właściwej sumie
    kontrolnej. Sprawdzanie to ma sens przy podejżeniu o literówkę, a nie
    na okoliczność falszerstwa.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 5. Data: 2002-11-14 00:12:34
    Od: f...@p...onet.pl

> [...]
    > najmniejszego problemu z wymyśleniem NIPu o właściwej sumie
    > kontrolnej. Sprawdzanie to ma sens przy podejżeniu o literówkę, a nie

    sprawdzanie sumy kontrolnej? hmm to dla mnie za trudne :)
    dzieki za odpowiedzi
    znalazłam inny link do sprawdzania i znow NIP jest zły, pozostałe NIPy innych
    dostawców mam w porządku, wiec to chyba nie przypadek, ze ten jeden pokazuje
    sie jako zły.
    pozdrawiam.M

  • 6. Data: 2002-11-14 01:07:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (14 Nov 2002 01:12:34 +0100),
    f...@p...onet.pl był(a) napisał(a):

    >sprawdzanie sumy kontrolnej? hmm to dla mnie za trudne :)

    Dlatego podsunąłem Świat Numerów (FreeWare):
    http://www.b7.pl -> Tester

  • 7. Data: 2002-11-14 01:22:19
    Temat: Re[2]: poprawnośc nr NIP - gdzie to sprawdzić ?
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 13 listopada 2002 o godzinie (20:20:10) napisano:
> [...]

    JB> bo mam zly REGON ;) hihi. Chyba maja cos nie tak ze skryptem. Conajmniej w

    Mialem przez kilka lat zly PESEL - blad popelnil urzad (pomylka
    pracownika przy wpisywaniu w dowod). Sprawa wyszla przy weryfikacji w
    banku podczas zakupu swiadectw udzialowych NFI. Oczywiscie zmienic
    dowod musialem na wlasny koszt :( choc dzisiaj pewnie bym tak latwo
    nie odpuscil.

    Moze ten zly NIP tez powstal w ten sposob? Zanim sie zerwie
    wspolprace, warto poprosic o decyzje o nadaniu numeru NIP - a nuz jest
    taki jaki podaje kontrahent?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 8. Data: 2002-11-14 07:22:48
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    > sprawdzanie sumy kontrolnej?
    > pozdrawiam.M
    Małgorzatko ! Jest dokładnie tak, jak mówi Tristan Alder. Wszelkie programy
    sprawdzające (możesz sobie sama napisać taki np w dowolnym arkuszu
    kalkulacyjnym) posiłkują się algorytmem sprawdzającym "spójność" cyfr NIP-u.
    Pozostaje nadzieja, że przeciętny żulik nie potrafi tak skonstruować NIP-u,
    aby zachować ową "spójność".
    Pozdrawiam. Andrzej R.

  • 9. Data: 2002-11-14 08:02:57
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Pozostaje nadzieja, że przeciętny żulik nie potrafi tak skonstruować
    NIP-u,
    > aby zachować ową "spójność".

    to prawda, nadzieja.

    Jak ktoś chce, to np. 123-456-78-90
    powinien być poprawny, chociaż jest z sufitu, jak widać :)

    Jedno jest pewne, ostatnia cyfra to na pewno jedna z 0 do 9 ;)

    Program sprawdzający NIP nie może brać innych kryteriów
    kontroli jak algorytm generowania cyfry kontrolnej.

    Piotr
    freeware http://pk.inet.pl/brv.htm

  • 10. Data: 2002-11-14 15:27:52
    Od: f...@p...onet.pl

> [...]
    > Pozostaje nadzieja, że przeciętny żulik  nie potrafi tak skonstruować NIP-u,

    sprawdziłam w/g wzoru : waga*cyfra , zsumowałam wyszło 222 modulo 11=2
    i juz mi sie nie zgadza, ostatnia cyfra w NIPie który mam od dostawcy jest 7 a
    nie 2.
    Dzieki wszystkim za wiadomosci, jestem teraz o wiele mądrzejsza.
    Pozdrawiam . M.