  • 1. Data: 2002-11-13 16:24:25
    Temat: KRUS
    Od: "Orkan" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jak po zakonczeniu umowy o prace i przejsciu na kontrakt (zalozenie wlasnej
    dzialalnosci) majac ponad 1hektar przeliczeniowy uzytkow rolnych od kilku
    lat kozystac z ubezpieczenia KRUS'u a nie ZUS'u.

    Pozdr!

    SZ

  • 2. Data: 2002-11-13 23:45:58
    Temat: Odp: KRUS
    Od: "Bakla" <w...@h...com>

    Z tego co sie orientuje to mozna placic krus zamiast zusu po roku bycia
    zarejestrowanym w krusie jako rolnik i oplacaniu przez ten czas skladki
    krus. Po tym czasie mozna zalozyc dzialalnosc gospodarcza i wybrac krus
    zamiast zus, ale tylko pod warunkiem ze do tej pory nie prowadzilo sie
    zadnej dg

  • 3. Data: 2002-11-14 09:13:15
    Temat: Re: KRUS
    Od: "Orkan" <z...@p...onet.pl>

    A co dzieje sie w wypadku gdy przez cztery dni w roku (po jednym na kwartal)
    nie prowadzisz dzialalnosci gospodarczej (zawieszasz ja), wtedy podlegasz
    obowiazkowemu ubezpieczeniu w KRUS'ie, jestes podwojnie ubezpieczony. Tak
    przez rok i czy w ten sposob bede spelnial warunki tak aby przejsc na KRUS?