  • 1. Data: 2005-04-22 11:50:30
    Temat: praca tylko w UK i rozliczanie w Polsce - szybkie pytanie
    Od: Krzysztof Turowski <t...@g...pl>

    witam,

    prawdopodobnie juz bylo, ale nie moge sie doszukac w archiwum.

    czy jesli pracowalem w zeszlym roku tylko w Anglii (w wakacje - czyli po
    1 maja) i nie mialem zarobkow w Polsce to czy musze wypelniac polskiego
    PITa?

    zwrot podatku z Anglii juz dostalem

    z gory dziekuje,
    krzysztof turowski

  • 2. Data: 2005-04-22 11:54:08
    Od: Krzysztof Turowski <t...@g...pl>

    Krzysztof Turowski wrote:
    > witam,
    >
    > prawdopodobnie juz bylo, ale nie moge sie doszukac w archiwum.

    oj przepraszam, mialem zle posegregowana liste..

    krzysztof turowski

  • 3. Data: 2005-04-22 12:12:45
    Od: Krzysztof Turowski <t...@g...pl>

    kurcze,
    ale dalej nie wiem.
    pracowalem od ok 26 lipca do 3 wrzesnia, czyli nie liczac weekendow
    dokladnie 30 dni. (a wiec mniej niz wspominane wczesniej 183 dni).

    zarobilem dokladnie 1068.83 funtow (total gross pay)
    podatku zaplacilem 110.85 funtow (Tax paid)
    na national insurance poszlo 67.35 funtow

    zwrot podatku dostalem, musze sie wiec jeszcze raz rozliczac w Polsce?

    pozdrawiam,
    krzysztof turowski

  • 4. Data: 2005-04-22 14:21:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysztof Turowski wrote:
> [...]
    > na national insurance poszlo 67.35 funtow
    >
    > zwrot podatku dostalem, musze sie wiec jeszcze raz rozliczac w Polsce?

    tak

  • 5. Data: 2005-04-22 17:25:39
    Od: Krzysztof Turowski <t...@g...pl>

    witek wrote:

    > tak

    a jak mam wyliczac zlotowki? po kursie NBP?

    k.

  • 6. Data: 2005-04-22 17:33:00
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysztof Turowski wrote:

    > a jak mam wyliczac zlotowki? po kursie NBP?

    średni kurs NBP z dnia przychodzu, jeżeli nie korzystałem z usług banku
    lub kurs banku, po jakim było przeliczone.
    Jest to precyzyjnie w ustawie, poszukaj.

  • 7. Data: 2005-04-22 19:21:58
    Od: Krzysztof Turowski <t...@g...pl>

    witek wrote:

    > tak

    no dobrze, probowalem cos zrozumiec z tych ustaw,
    wiec jesli mialem dochody w Polsce to moge sobie jakostam potracic
    zaplacony w Anglii podatek.

    ale jesli ja nie mialem dochodow w Polsce a suma zarobiona w Anglii byla
    zwolniona z podatku i cala zaliczka zostala mi zwrocona, to co?

    mam wpisac w PITa dochod z anglii i odliczyc sobie zaplacony podatek?
    jesli tak to gdzie ten podatek wpisuje? w koszty uzyskania przychodu?
    czy jak?

    a co ze skladkami na National Insurance (ubezpieczenie spoleczne?)

    nie rozumiem za bardzo po co mam sie rozliczac w Polsce z czegos z czego
    juz sie rozliczylem w UK jesli nie mialem dochodow w Polsce..

    czy ktos mi to moze wytlumaczyc? bo juz zglupialem do konca..

    krzysztof