  • 1. Data: 2011-09-15 11:49:03
    Temat: [prasówka] Piekarz z Legnicy "kontratakuje"
    Od: tomek <t...@o...pl>

    http://podatki.gazetaprawna.pl/wywiady/547746,piekar
    z_z_legnicy_przegral_przed_sadem.html

    To tak dla przypomnienia, może Jaworowicz doczyta :)

    Tomek

  • 2. Data: 2011-09-16 09:40:13
    Temat: Re: [prasówka] Piekarz z Legnicy "kontratakuje"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Sep 2011, tomek wrote:

    > http://podatki.gazetaprawna.pl/wywiady/547746,piekar
    z_z_legnicy_przegral_przed_sadem.html

    > To tak dla przypomnienia, może Jaworowicz doczyta :)

    Mnie zawsze bawi ta część:
    "Podkreślił również kolejny raz, że sprawa nie dotyczyła w ogóle
    prawnokarnej oceny charytatywnej działalności oskarżonego"

    No jasne - w tej części piekarz z radością przyjął wymiar podatku
    nałożony przez US, bo o to mu szło, więc "sprawy nie było" :P
    Jak nie dość jasno piszę to raz jeszcze:
    - oczywiście, wszelkie opisy wskazują, że piekarza namierzono na
    zaniżaniu podatku
    - oczywiście, piekarzowi bardzo chodziło o zaakcentowanie "jałmużny"
    - *równie* oczywiście, US został w ten sposób zmuszony do wydania
    bardzo "niemedialnej" decyzji.

    Tyle, że "wszyscy" :P starają się zamydlić tę część "prawdziwym
    oszustwem", udając że "sprawy darowizn" nie było.
    Była i jest, w przepisach nic się nie zmieniło (poza wersją
    "fundacyjną").

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-09-16 10:49:19
    Od: tomek <t...@o...pl>

    > Tyle, że "wszyscy" :P starają się zamydlić tę część "prawdziwym
    > oszustwem", udając że "sprawy darowizn" nie było.
    > Była i jest, w przepisach nic się nie zmieniło (poza wersją
    > "fundacyjną").

    Nie wiem czy jestem "wszyscy", ale dla mnie to owi "wszyscy" właśnie
    wyskakują z darowiznami, że Pan Piekarz dobroczyńca taki biedny bo 100k
    VATu za darowizny dla chudych dzieci ma zapłacić

    Tomek

  • 4. Data: 2011-09-16 14:38:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Sep 2011, tomek wrote:

    > Nie wiem czy jestem "wszyscy", ale dla mnie to owi "wszyscy" właśnie
    > wyskakują z darowiznami, że Pan Piekarz dobroczyńca taki biedny bo 100k VATu
    > za darowizny dla chudych dzieci ma zapłacić

    Nienienie.
    Pan piekarz ma zapłacić (pewnie zapłacił :P) VAT od (AFAIR niecałych)
    10k zł *obrotu* "jałmużnianego". Już nie pamiętam czy 7% czy 22%, znaczy
    czy kilkaset zł czy niecałe 2kzł VATu.

    I o te kilkaset (czy tysiąc kilkaset) zł oczywiście nie ma sprawy
    karnej, bo pan piekarz jak najbardziej się przyznał.
    Ba, donosił na siebie :P, bardzo usiłując zmusić US do "uznania"
    jak największej kwoty (pewnie naciągnął tam gdzie się dało).
    No i że się starał (w wiadomym celu), sprawy nie dało się zamieść
    pod dywan - były "twarde" papiery na jałmużnę, zeznania, oswiadczenia
    i tak dalej.

    "Wszyscy" akcentują że to było "prawdziwe oszustwo", znaczy te 100k *VATu*
    do zapłacenia (z czym nie dyskutuję) a usiłują udać że tych <2k nie było
    (a ta część mnie interesuje ;), jako iż właśnie ona stanowi podstawę
    rozjazdu przepisów z "chłopskim rozumem" i świadomością obywateli).
    Bo one bardzo niewygodne są, te dwa tysiące (niecałe).
    Nawet jeśli nieprzyzwoicie naciągnięte w górę.
    Fatalnie wyglądają w gazetach ;>

    I o to idzie - o zauważenie, że tam BYŁA taka część.
    Drobna bo drobna, nieistotna kwotowo w skali zaniżenia,
    ale dokładnie taka jak w pierwszym "efekcie medialnym".

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-09-16 20:27:23
    Od: tomek <t...@o...pl>

> [...]

    > Drobna bo drobna, nieistotna kwotowo w skali zaniżenia,
    > ale dokładnie taka jak w pierwszym "efekcie medialnym".

    Ja rozumiem o co Ci chodzi, ale nie zmienia to faktu że w śwuadomości
    ludzi piekarz zrobił sobie pijar taki jakgdyby przeszedł trasę
    Legnica-Częstochowa na kolanach - a to tylko zwykły oszuścik podatkowy.
    Ten rozdany chleb to tylko wisienka na torcie. I tak to widzę ja :)

    Tomek

  • 6. Data: 2011-09-16 20:29:50
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 16.09.2011 22:27, tomek wrote:

> [...]
    > Legnica-Częstochowa na kolanach - a to tylko zwykły oszuścik podatkowy.
    > Ten rozdany chleb to tylko wisienka na torcie. I tak to widzę ja :)

    Inaczej - Ty akcentujesz VAT od darowizn a reszta Cię nie rusza bo to
    zwykłe polskie oszustwo podatkowe :-)
    Ja z kolei mogę nawet zrozumieć to oszustwo, ale nie trawię tego że
    facet zamiast po męsku przyjąć sprawę "na klatę", biega po telewizjach i
    bezczelnie kłamie.

    Więc mieszamy tutaj gruszki i pomarańcze :-)

    Tomek

  • 7. Data: 2011-09-16 21:46:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Sep 2011, tomek wrote:

    > Inaczej - Ty akcentujesz VAT od darowizn a reszta Cię nie rusza bo to zwykłe
    > polskie oszustwo podatkowe :-)

    Nie, akcentuję VAT od darowizn, bo oszustwem jest sugerowanie, jakoby
    był on "nieprawdziwy".
    Za resztę podatnik dostanie jak i inni, których nakryto :>

    > Ja z kolei mogę nawet zrozumieć to oszustwo, ale nie trawię tego że facet
    > zamiast po męsku przyjąć sprawę "na klatę", biega po telewizjach i bezczelnie
    > kłamie.

    A urzędnicy US i departamentów MF nie?
    Zaciemniają sprawę darowizny przy okazji rozjaśniania sprawy oszustwa :P

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-09-16 22:22:02
    Od: tomek <t...@o...pl>

    > A urzędnicy US i departamentów MF nie?
    > Zaciemniają sprawę darowizny przy okazji rozjaśniania sprawy oszustwa :P

    Nie zgodzę się:

    http://www.tvp.pl/publicystyka/magazyny-reporterskie
    /sprawa-dla-reportera/wideo/piekarz-filantrop/28635

    "Piekarz filantrop" ;)

    http://wyborcza.pl/1,76842,7520350,Fiskus_wygral_spr
    awe_z_piekarzem_z_Legnicy.html

    "Kontrolerzy skarbowi dowiedli, że wielkość darowizn przekazanych przez
    przedsiębiorcę stanowiła jedynie 6 proc. (ok. 12 tys. zł) kwoty należnej
    wpłaty z tytułu podatku VAT i podatku dochodowego, natomiast pozostałe
    94 proc. (ok. 182 tys. zł) to zobowiązanie wynikające z tytułu
    niezaewidencjonowanej sprzedaży. Wskazywała na to duża różnica między
    zakupionymi i sprzedanymi produktami, a wykazywaną sprzedażą" - tłumaczy MF.

    http://www.pit.pl/pages/i/2698.php

    Tomek

  • 9. Data: 2011-09-17 06:32:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Sep 2011, tomek wrote:

    > Nie zgodzę się:

    No, muszę przyznać że jest w miarę rzetelnie.

    pzdr, Gotfryd