  • 1. Data: 2010-10-20 20:33:44
    Temat: prawo jazdy w koszty ?
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Witam.
    Prowadzę jednoosobową dg. (kpir, VAT).
    Głównym moim źródłem dochodu są usługi, natomiast głównym źródłem transportu
    jest samochód.
    Jednak z racji korków i remontów dróg jakie się ostatnio w mojej okolicy
    trafiają czasm mojego dojazdu do klienta znacznie wzrósł.
    Pewnym rozwiązaniem byłby zakup motocykla, lecz nie posiadam prawa jazdy.
    Skuter odpada, ponieważ czasem jeżdzę dość daleko.
    Czy kurs prawa jazdy można wrzucić w koszty działalności ? Bo myślę, że
    zakup motocykla z pewnością byłby kosztem. (?)

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2010-10-21 08:27:03
    Temat: Re: prawo jazdy w koszty ?
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-10-20 22:33, pawelj pisze:
> [...]
    > Czy kurs prawa jazdy można wrzucić w koszty działalności ? Bo myślę, że
    > zakup motocykla z pewnością byłby kosztem. (?)

    Nie możesz. Poczytaj archiwum.

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 3. Data: 2010-10-23 09:59:05
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-10-21 10:27, Daniel Stalica pisze:

    > Nie możesz. Poczytaj archiwum.

    A pokrycie kosztów kursu prawa jazdy pracownikowi firmy?

    Tomy M.

  • 4. Data: 2010-10-23 16:45:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Oct 2010, Tomy M. wrote:

> [...]

    Na mój rozum niekoniecznie, ale już amortyzacja takiego zakupu tak ;)

    Mogę poprosić o jakiś link w tym zakresie?
    Po prostu nie pamiętam, aby wnioski "kurs na PJ zdecydowanie
    nie stanowi KUP" były jakimś stałym i powtarzalnym elementem
    dyskusji ("dyskusyj", piętno dla reformy języka), ale pamięć
    bywa ulotna więc wnoszę o nakierowanie :D

    > A pokrycie kosztów kursu prawa jazdy pracownikowi firmy?

    IMVHO:
    http://tnij.org/pjwdg1
    czyli:
    http://ksiegowosc.wip.pl/podatki-dochodowe/czy-wydat
    ki-na-kurs-prawa-jazdy-stanowia-koszt-podatkowy-firm
    y,95,264141,0,205862,0.html
    http://tnij.org/pjwdg
    ...czyli:
    http://www.is.gdansk.pl/index.php?option=com_content
    &view=article&id=7808:koszty-uzyskania-przychod-kurs
    -prawa-jazdy-kategorii-c&catid=92:podatek-doch-od-os
    iz-prowadzpcych-dz-gosp&Itemid=144

    ...zależy *jakie* to PJ i czy ew. nie wchodzi w rachubę uzyskanie
    "przychodu osobistego" - w przypadku pracownika doliczanego do
    pensji jako nieodpłatne świadczenie, *jeśli* dane PJ może się
    nadawać do celów osobistych.

    Bo o tym warto pamiętać: US ma obowiązek odniesienia się do zadanego
    pytania, ale TYLKO zadanego pytania, nie jest doradcę, nie rozważa
    więc kwestii "czy takie działanie spowoduje inne skutki uboczne"
    ani "czy to się w efekcie opłaci".
    Sądząc z wniosków oraz "zdroworozsądkowej interpretacji", PJ
    potrzebne *TYLKO* do pojazdów o ch-rze gospodarczym (ciężarówki,
    autobusy...) da się wliczyć w KUP, ale już "osobiste" nie bardzo
    (albo grozi sporem z US który sam w sobie może się okazać
    nieopłacalny).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-10-24 10:29:34
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

> [...]
    > dyskusji ("dyskusyj", piętno dla reformy języka), ale pamięć
    > bywa ulotna więc wnoszę o nakierowanie :D

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/b34e7e5767c3daf/dbf72c24d5ae23ce
    ?lnk=gst&q=prawo+jazdy#dbf72c24d5ae23ce

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/dafcc872fe9fc6c5/1288fa0515950fcb?lnk=gs
    t&q=prawo+jazdy#1288fa0515950fcb

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/50927b8964c49065/d5a1fb1854f7114
    2?lnk=gst&q=prawo+jazdy#d5a1fb1854f71142

    Jak dla mnie najsensownieszy wniosek z dyskusji to lepiej nie wrzucać w
    KUP :)