  • 1. Data: 2010-10-20 22:32:55
    Temat: zwrot VAT od materialow budowlanych - pytanie
    Od: "Flyte" <f...@o...pl>

    Witam szanowna grupe,

    wlasnie zaczynam rozliczenie remontu mieszkania, a konkretnie wypelnianie
    formularzy dot. wrotu VAT za materialy budowlane. I tutaj powjawia sie lawina
    pytan.

    Co w momencie, kiedy numer PKWiU sie zgadza (czyli kwalifikuje sie do
    wciagniecie na liste), ale towar jest zupelnie inny? czy mozna to uzasadnic
    bledami w systemie informatycznym sklepu?

    Co w momencie, jak towar sie wlasciwie zgadza, ale nr PKWIU nie? Przyklad: nr
    PKWIU 20.30.11. W wykazie jest to 'okna, drzwi, oscieznice', a na fakturze
    Emulsja uni-grunt.

    Ile moze kosztowac rozliczenie remontu? chodzi mi o zlecenie uslugi ksiegowemu.
    Faktur jest 54. Oczywiscie nie kazda kwalifikuje sie do odliczenia, ale trzeba
    ja przejrzec. Miasto: Warszawa.

    Pozdrawiam,

    Flyte

  • 2. Data: 2010-10-21 05:25:50
    Temat: Re: zwrot VAT od materialow budowlanych - pytanie
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

> [...]
    > nr
    > PKWIU 20.30.11. W wykazie jest to 'okna, drzwi, oscieznice', a na fakturze

    W międzyczasie zmieniła się PKWIU. Kiedyś pod numerem 20.30.11 były drzwi
    teraz są farby. Kupiłeś farbę więc nie odliczasz.

> [...]
    > ksiegowemu.
    > Faktur jest 54. Oczywiscie nie kazda kwalifikuje sie do odliczenia, ale

    Nie najmniej napewno bo i pracy przy tym sporo. Ze 300-500?

  • 3. Data: 2010-10-21 07:05:13
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 21-10-2010 00:32, Flyte rzecze:
> [...]
    > formularzy dot. wrotu VAT za materialy budowlane. I tutaj powjawia sie lawina

    W przypadku pytań "Czy to-a-to" się "zalicza" czy też nie, już wielokroć
    na grupach padała mądra rada: jeśli masz wątpliwości, wpisuj
    (do formularza). To i tak będzie przez US sprawdzane, po czym
    dostaniesz telefon, że tego-a-tego nie można i trzeba skorygować.
    Kulturalnie i bezstresowo.

    Jeśli chcesz, możesz też nic nie korygować, wtedy US wyda decyzję,
    w której określi kwotę zwrotu. Tyle, że wtedy możesz dłużej poczekać.

    A w sprawie PKWiU- klasyfikacja ma charakter pomocniczy.
    Czyli to "towar musi się zgadzać".

    Przejrzyj Ustawę z dnia 29 sierpnia 2005 r.
    o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków związanych
    z budownictwem mieszkaniowym:

    Art 3 ust.3
    "Zwrot, o którym mowa w ust. 1, dotyczy wydatków poniesionych
    na zakup materiałów budowlanych, które do dnia 30
    kwietnia 2004 r. były opodatkowane stawką podatku od towarów
    i usług w wysokości 7%, a od dnia 1 maja 2004 r. są opodatkowane
    podatkiem VAT"

    Art. 6.
    "1. W sprawie zwrotu, o którym mowa w art. 3 ust. 1, urząd skarbowy
    wydaje decyzję, w której określa kwotę zwrotu, z zastrzeżeniem ust. 3.
    2. Decyzję, o której mowa w ust. 1, urząd skarbowy wydaje w terminie 4
    miesięcy
    3. Jeżeli prawidłowość złożonego przez osobę fizyczną wniosku, o którym
    mowa w art. 5 ust. 1, nie budzi wątpliwości, urząd skarbowy dokonuje
    zwrotu kwoty wykazanej we wniosku bez wydania decyzji. "

    --
    Dominik (& kąpany)