  • 1. Data: 2004-09-19 11:14:06
    Temat: premia jak zachować więcej dla siebie
    Od: Marcin Będkowski <m...@g...pl>

    Witam

    Pewnie nic nowe ale cóż jakie macie pomysły na to aby zostało w kieszeni
    jak najwięcej. Sprawa wygląda tak prócz pensji zasadniczej jest
    wypłacana premia ok 5500 zł brutto. Normalnie z tej wysokości zostaje mi
    3500 zł na rękę. chciałbym aby było więcej na rękę, pracodawcy jest
    obojętnie jak to wypłaci ale muszę mu podsunąć pomysł. Czy jak założę
    firmę i nadal będę miał umowę o pracę to będę mógł wystawić mu fakture
    na tą kwotę - gdzieś w sieci był kalkulator od jakiej sumy opłaca się
    być na samozatrudnieniu. A może jakaś umowa zlecenie? A może wypłata
    jako delegacja. Bardzo proszę o pomysł.

    Marcin Będkowski

    "Życie z bliska to tragedia ale z daleka to czysta farsa"

  • 2. Data: 2004-09-20 06:01:48
    Temat: Re: premia jak zachować więcej dla siebie
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > firmę i nadal będę miał umowę o pracę to będę mógł wystawić mu fakture
    > na tą kwotę - gdzieś w sieci był kalkulator od jakiej sumy opłaca się
    Czy możesz wystawić fakturę własnej firmie? I do tego jeszcze być na etacie
    u nich?
    Najpierw to sprawdź.

    > być na samozatrudnieniu. A może jakaś umowa zlecenie? A może wypłata
    Umowa zlecenie odpada. Bo z własnym pracownikiem to i tak liczysz jak z
    umowy o pracę,
    > jako delegacja. Bardzo proszę o pomysł.
    Przy działalności musiosz zapłacić skł. na zdrowotne ok 150 zł miesięcznie
    no i podatek. no i sie motać z papierkiami i księgowością i pitami...
    Po prostu szukasz sposobu jak pańtwo orżnąć. Powinni ci zabrać tą premię.
    Nie miałbyś problemu.

    PawełJ

  • 3. Data: 2004-09-20 06:49:31
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    PawełJ <p...@w...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Po prostu szukasz sposobu jak pańtwo orżnąć.
    Szukanie sposobu jak legalnie zapłacić mniejsze podatki
    nazywasz próbą orżnięcia państwa?
    Ciekawe jak nazwiesz próby orżnięcia obywateli
    przez państwo domagające się by jego obywatele
    dbali o budżet państwa bardziej niż o własny.

    Powinieneś założyć harem i zająć się wyłącznie płodzeniem dzieci
    i przekazywaniem im nie tylko w genach swoich poglądów.
    Państwo zapewne okaże Ci swą wdzięczność w kolejnych pokoleniach...

    > Powinni ci zabrać tą premię.
    > Nie miałbyś problemu.

    A słyszałeś kiedyś o psie ogrodnika?
    Bo gdybyś tylko zechciał, dostałbyś i rodowód
    i świadectwo czystości krwi tej rasy.

    nocnyMarek

  • 4. Data: 2004-09-20 09:02:48
    Od: Marcin Będkowski <m...@g...pl>

    /ciach/
    > Po prostu szukasz sposobu jak pańtwo orżnąć. Powinni ci zabrać tą premię.
    > Nie miałbyś problemu.

    Mylisz się, rżnięcie byłoby gdyby premia poszła "pod stołem". Podatek
    tak czy siak będzie zapłacony jedyne co to da się zaoszczędzić to zus ,
    a jaka będzie moja emerytura to już mój biznes. Zresztą nie widzę w tym
    problemu że szuka się sposobu aby zostawić jak najwięcej dla siebie.
    Parę miesięcy temu stanąłem przed dość skomplikowaną transakcją
    praktycznie w jednym czasie którą w skrócie można nazwać: transakcją
    kupna mieszkania potem zamiany własnościowego na spółdzielcze i
    sprzedaży własnościowego. Poszedłem do kilku notariuszy z zapytaniem ile
    to będzie mnie wszystko kosztować (łączne z podatkami). Powiem tak taksa
    była wszędzie taka sama, jednak niektórzy notariusze podeszli do sprawy
    bez wysiłku no i suma opłat było dość wysoka, tylko jeden z nich
    powiedział zastanówmy się najpierw jak zrobić, aby pan zapłacił jak
    najmniej. Wszystko oczywiście zgodnie z prawem no i wyszło jakieś 2 tys
    zł mniej. Ale ty pewnie nie skorzystałbyś z tej możliwości...

  • 5. Data: 2004-09-20 12:43:11
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    > najmniej. Wszystko oczywiście zgodnie z prawem no i wyszło jakieś 2 tys
    > zł mniej. Ale ty pewnie nie skorzystałbyś z tej możliwości...

    Sory ale to chyba inne sprawy. Co innego szukać sposobu na tańsze
    rozwiązanie problemu a co innego na nielegalne. Bo chyba jasne, że gdyby to
    było legalne to i powszechne.
    No ale w sumie to nie moja sprawa z drugiej strony.
    Wg stanu mojej wiedzy pracodawca nie jest w stanie ominąć składki od takiej
    kwoty.

    --
    PawełJ

  • 6. Data: 2004-09-21 13:33:55
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cimj93$7fh$1@news.onet.pl...

> [...]
    > No ale w sumie to nie moja sprawa z drugiej strony.
    > Wg stanu mojej wiedzy pracodawca nie jest w stanie ominąć składki od

    Wiesz co... nocny Marek chyba za mało dobitnie ci odpowiedział, skoro
    jeszcze twierdzisz ze coś tu jest nielegalne....
    Pierwszy raz widze coś takiego....
    Ale nie dyskutujmy o twoich dziwacznych poglądach, bo słów szkoda.

    L.

  • 7. Data: 2004-09-21 13:34:32
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Będkowski" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pozdrawiam
    >
    > Marcin Będkowski
    >
    > "Życie z bliska to tragedia ale z daleka to czysta farsa"

    Całkiem legalnie odpowiadam i proponuję:
    1. wypisać umowę o dzieło na żonę, dziewczynę, rodziców, itp. dogadać się co
    do treści umowy (może się da 50% kosztów uzyskania przych.[prawa autorskie]i
    bedzie tylko 10% podatku, w tym przypadku od 5500 podatek 550zł). żona
    dostanie na koniec roku PIT 8b i rozliczy się z podatku lub rozliczycie sie
    razem....
    2. Delegacje - i to zagraniczne własnym samochodem z dietami i ryczałtami za
    nocleg + kilometrówką za auto. wystarczą 2 takowe na parę dni.
    3. jednorazowo mozna poszukać goscia od usług remontowo-budowlanych, który
    jest na ryczałcie 5,5% i niech wystawi rachunek, a ty mu zwrócisz 5,5%. Musi
    byc bez VAT, bo wtedy korzystniej.
    4. przemyśl wszystkie usługi które są na ryczałcie i tam poszukaj znajomych,
    którzy siedzą w branży - bo co miesiąc usł.remontowych nie mozesz dawac
    pracodawcy do zaksięgowania.
    5. działalność innej osoby, która jest zwolniona z VAT.

    L.

  • 8. Data: 2004-09-21 14:42:29
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > pracodawcy do zaksięgowania.
    > 5. działalność innej osoby, która jest zwolniona z VAT.

    Pomimo twoich zapewnień, każdy jeden twój pomysł to oszustwo.

    --
    PawełJ

  • 9. Data: 2004-09-21 15:25:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2004, L. wrote:

    >+ Użytkownik "Marcin Będkowski" <m...@g...pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ do treści umowy (może się da 50% kosztów uzyskania przych.[prawa autorskie]

    Pozwól uznać że "niezgodność ze stanem faktycznym" jest powodem do co
    najmniej wątpliwości wobec jednego użytego tu słowa: "legalnie".
    Chyba iż uważasz że "podstawienie" innej osoby nie jest karalne i nie
    podlega pod "urząd ustali podatek" - bo owszem, przepisu nakazujące
    coś tam (np. przed 1.V - podpisanie f-ry przez *odbiorcę*) za których
    złamanie nie było sankcji nas nie dziwią.
    Śmiem wyrazić wątpliwość czy tak jest w opisanym przypadku...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-09-21 17:54:54
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/21/2004 5:25 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Tue, 21 Sep 2004, L. wrote:
    [...]
    > Pozwól uznać że "niezgodność ze stanem faktycznym" jest powodem do co
    > najmniej wątpliwości wobec jednego użytego tu słowa: "legalnie".
    [...]

    Jeżeli autor poprzedniego posta pofolguje sobie nadmiernie, to załapie
    się z pewnością na kodeks karny, o skarbowym nie wspominając.

    Ale - jak walić, to z grubej rury: pracownik może całkowicie legalnie
    pobrać zaliczkę, pod koniec miesiąca może ją całkowicie "legalnie"
    "zwrócić", po czym może całkowicie legalnie pobrać nową, większą na np.
    podróż celem promowania firmy w skali globalnej, lub nawet
    międzygalaktycznej.
    Zaliczka ta może w chwili upadłości firmy wynosić np. milion złotych, co
    formalnie stanowi aktyw firmy, całkowicie legalnie. Brak pieniędzy w
    kasie firmy stanowi podstawę do roszczenia cywilnego ze strony zarządu,
    ale zarząd może odstąpić od powództwa.
    Ponadto pracownik powinien całkowicie legalnie zadeklarowac odpowiednio
    wcześniej (najlepiej w dniu zawarcia związku) rozdzielność majątkową i
    równolegle (lub wcześniej) zadbać o rejestrację w miejscowej PZP, w
    której leczenie uwolni go od odpowiedzialności za zaciągane zobowiązania.

    Jeżeli zrobi to odpowiednio wcześnie, to ma szansę, że koło 35-40 roku
    życia wszystko ulegnie przedawnieniu.
    Z punktu widzenia pracodawcy układ też jest ciekawy, bo można pracownika
    mobilizować groźbą żądania zwotu pożyczki.

    Zero ZUS-u, zero podatków, zero akcyzy - trochę trzeba się nabiegać, ale
    jest nieźle.

    Pzdr: Catbert