  • 1. Data: 2004-09-19 14:39:22
    Temat: Umowa zlecenie - gdzie tkwi haczyk?
    Od: "lukas3339" <l...@g...net.pl>

    Witam,
    Mam taki problem. Moj pracodawca chce zatrudnic mnie na umowe zlecenie. Mam
    przeprowadzic 3-miesieczny kurs, ustalilismy stawke za godzine ale on chce
    aby stawka na umowie byla duzo wyzsza ( ponad 2.5-krotnie ) niz stawka
    rzeczywista ( robi sobie koszta?? ). W sumie to nie chce robic problemow i
    moge sie na to zgodzic. Tylko boje sie ze gdzies moze tkwic jakis haczyk i
    moze sie to okazac niekorzystne dla mnie. Czy ktos z Was moglby mi
    powiedziec w jaki sposob moze to ( zawyzenie stawki ) ew. dzialac na moja
    niekorzysc? Dodam ze mam jeszcze gdzie indziej umowe zlecenie a wiec od tej
    umowy ktora mam podpisac nie bedzie placony zus.
    pozdrawiam

    --
    lukas3339

  • 2. Data: 2004-09-19 16:50:22
    Temat: Re: Umowa zlecenie - gdzie tkwi haczyk?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 19. września 2004 16:39 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane lukas3339:

    > niekorzysc? Dodam ze mam jeszcze gdzie indziej umowe zlecenie a wiec od
    > tej umowy ktora mam podpisac nie bedzie placony zus.

    a) a niby dlaczego nie? ZTCW to od każdej UZ płacisz ZUS.

    b) a podatek dochodowy? Też zapłacisz od tego.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-09-19 18:37:00
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lukas3339" <l...@g...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tej
    > umowy ktora mam podpisac nie bedzie placony zus.

    Pracodawca bedzie mial dla siebie lewy pieniadz
    Zaplaci podatek od kwoty z umowy
    tobie da kwote 2,5 raza mniesza a reszte ebdzie mial w czystej postaci dla
    siebie
    Grzegorz S.

  • 4. Data: 2004-09-19 18:46:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

> [...]

    > jeszcze gdzie indziej umowe zlecenie a wiec od tej umowy ktora mam
    > podpisac nie bedzie placony zus. pozdrawiam

    ZUS chyba bedzie placony tak czy inaczej no chyba zes student?
    jezeli pracodawca zaplaci zus i podatek z wlasnej kieszeni to ja nie wiedze
    jakis wiekszych zagrożen
    moze progi podatkowe? Nie wiem o jakim rzedzie wielkosci rozmawiamy.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 5. Data: 2004-09-19 22:51:25
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkowniki Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój> w poscie
    news:19092004.43EA5A5D@budzik61.poznan.pl napisal, co nastepuje:

    > jezeli pracodawca zaplaci zus i podatek z wlasnej kieszeni to ja nie
    > wiedze jakis wiekszych zagrożen
    > moze progi podatkowe? Nie wiem o jakim rzedzie wielkosci rozmawiamy.

    Czasem moze to miec tez swoje plusy (lepsza zdolnosc kredytowa) - chociaz
    przy tak krotkim okresie czasu nie ma to praktycznego znaczenia...

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Wirtualna kancelaria korepetytorska i konsultacyjna
    Korepetycje i konsultacje przez telefon

  • 6. Data: 2004-09-20 07:40:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik SDD s...@t...wszechwiedza.pl ...

    > Czasem moze to miec tez swoje plusy (lepsza zdolnosc kredytowa) - chociaz
    > przy tak krotkim okresie czasu nie ma to praktycznego znaczenia...

    dokladnie, tez otym pomyslałem ale o to nie było pytania. Pytajacy był
    zainteresowany minusami ... ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 7. Data: 2004-09-20 09:21:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Sep 2004, Budzik wrote:
    [...]
    >+ moze progi podatkowe? Nie wiem o jakim rzedzie wielkosci rozmawiamy.

    ...ano właśnie.
    BTW: pomyśleć że przy podatku liniowym taka kombinacja by nic nie
    dawała... (znaczy: nie byłoby po co kombinować !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)