  • 1. Data: 2005-02-01 18:24:54
    Temat: problem - postepowanie skarbowe
    Od: Jaronik <j...@n...gazeta.pl>

    Witam !

    Mamy wraz z zona problem, sprzedalismy jej "panienskie" miejsce garazowe
    za okreslona kwote. Poniewaz ostatnia rata zostala wplacona po naszym
    slubie - garaz wszedl jako wspolwlasnosc malzenska. W kazdym razie garaz
    sprzedalismy za kwote, ktora nas i nabywce ucieszyla. Akt notarialny,
    pieniadze przy notariuszu. Podatek zaplacony i teraz problem :

    Urzad Skarbowy, wlasciwy dla miejsca tranzakcji przyslal powiadomienie o
    wszczeciu postepowania skarbowego (prawdopodobnie kwota jest jest wg US
    za mala). Co konkretnie oznacza wszczecie postepowania ?
    Co nalezy robic ? Przyznam, ze przeraza mnie wizja tego postepowania

    pozdrawiam i licze na odpowiedzi

    --
    Jarek

  • 2. Data: 2005-02-01 18:55:13
    Temat: Re: problem - postepowanie skarbowe
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jaronik wrote:
> [...]
    > za mala). Co konkretnie oznacza wszczecie postepowania ?
    > Co nalezy robic ? Przyznam, ze przeraza mnie wizja tego postepowania

    Spoko.
    US się nie podoba kwota i chce wam wycenić garaż wyżej i dowalić z tego
    powodu podatek. Po prostu podejrzewają, że sprzedaliście za X, a
    dogadaliście się na Y, już po cichu po za plecami US.
    Poogląda umowę, zapewne będzie chciał od nowego właściciela
    oświadczenie, że za tyle kupił, zerknie pewnie na wasze wyciągi bankowe,
    czy przypadkiem nie macie w tym czasie jakieś extra wpłaty od tego
    jegomościa w tamtym terminie. I albo sobie da spokój, albo dopłacicie
    podatek.

  • 3. Data: 2005-02-01 19:03:15
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    czesc,
    jaki dokument dostales z US? Dokladnie. I jaka jest podstawa prawna wypisana
    na tym dokumencie - chodzi mi o konkretne przepisy i ustawy (Ordynacja
    podatkowa??)
    Nie ma w prawie podatkowym czegos takiego jak postepowanie skarbowe.

    Dopiero jak bede znal odpowiedzi na pytania powyzej to wtedy zaczne Cie
    uswiadamiac
    Pozdrawiam
    Tomek

    Uzytkownik "Jaronik" <j...@n...gazeta.pl> napisal w wiadomosci

  • 4. Data: 2005-02-01 19:49:31
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    > za okreslona kwote. Poniewaz ostatnia rata zostala wplacona po naszym
    > slubie - garaz wszedl jako wspolwlasnosc malzenska. W kazdym razie garaz

    skoro US wlasciwy dla miejsca transakcji to chodzi o podatek PCC, chodzi o ustalenie
    sredniej wartosci rynkowej i naliczenie podatku tego 2% wlasnie do niej, podatek
    jest solidarny , takie samo postepowanie jest prowadzone wobec nabywcy - polecam
    wyjasnic jak najszybciej poniewaz od dnia sporzadzenia aktu notarialnego leca
    odsetki za zwloke

    inna sprawa i o wiele gorsza to to ze US wlasciwy dla miejsca transakcji powiadomi US
    wlasciwy dla waszego miejsca zamieszkania i jezeli ten garaz mieliscie krócej niz 5
    lt to bedzie do zaplaty podatek dochodowy 10%...

  • 5. Data: 2005-02-01 20:15:36
    Od: Jaronik <j...@n...gazeta.pl>

    Slayer w dniu Tue, 1 Feb 2005 20:49:31 +0100 napisal/a :

> [...]
    > powiadomi US wlasciwy dla waszego miejsca zamieszkania i jezeli ten
    > garaz mieliscie krócej niz 5 lt to bedzie do zaplaty podatek dochodowy

    Na poczet podatku w naszym US napisalismy zobowiazanie do wykorzystanie
    kwoty za garaz na cele remontowo-budowlane.

    PCC jest solidadrny - tzn. placi nabywca i zbywca czy jeden z nich a nie
    jest ustalone w umowie kto ?
    Jezeli jeden z paragrafow umowy mowi ze podatek od czynnosci
    cywilno-prawnych placi nabywca to tez do mnie dostarczaja takie
    zawiadomienie ?

    pozdrawiam

    --
    spokojniejszy juz Jarek

  • 6. Data: 2005-02-01 20:17:04
    Od: Jaronik <j...@n...gazeta.pl>

    Tomek w dniu Tue, 1 Feb 2005 20:03:15 +0100 napisal/a :

> [...]
    > Nie ma w prawie podatkowym czegos takiego jak postepowanie skarbowe.
    >
    > Dopiero jak bede znal odpowiedzi na pytania powyzej to wtedy zaczne Cie

    Niestety nie jestem w stanie Ci powiedziec, bo przyszlo to poleconym na
    adres zameldowania a my tam nie mieszkamy. Mieszkamy 300km dalej :)
    Z koperty ojciec odczytal numer sprawy i ustalilismy o co chodzi.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2005-02-01 20:24:32
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jaronik" <j...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > PCC jest solidadrny - tzn. placi nabywca i zbywca czy jeden z nich a nie
    > jest ustalone w umowie kto ?

    nie ma znaczenia dla US jeżeli jest ustalone

    > Jezeli jeden z paragrafow umowy mowi ze podatek od czynnosci
    > cywilno-prawnych placi nabywca to tez do mnie dostarczaja takie
    > zawiadomienie ?

    nie zawiadomienie, tylko postanowienie o wszczęciu postępowania, podatek jest
    solidarny, ma zapłacić jedna ze stron czynności, obojętne która, a jeżeli w umowie
    kupna jest zapis która strona ma zapłacić to potem ewentualnie w sądzie na drodze
    cywilnej można od tej drugiej osoby dochodzić swego...

  • 8. Data: 2005-02-01 20:55:15
    Od: Jaronik <j...@n...gazeta.pl>

    Slayer w dniu Tue, 1 Feb 2005 21:24:32 +0100 napisal/a :

> [...]
    > jeżeli w umowie kupna jest zapis która strona ma zapłacić to potem
    > ewentualnie w sądzie na drodze cywilnej można od tej drugiej osoby

    Zrozumialem wszystko, dziekuje za konkretny odzew

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2005-02-02 06:04:37
    Od: "Tomek" <s...@p...wp.pl>

    możliwe że nie zostało wszczęte postępowanie podatkowe, tylko jesteś wzywany
    w ramach czynności sprawdzających do złożenie stosownych wyjaśnień. Wtedy
    byłoby dobrze
    Ale mimo wszystko sprawdź podstawę prawną wypisaną w dokumencie, bo jeśli
    chodzi o procedurę postępowania ma ona kluczowe znaczenie
    co robić, dobrze pisze Slayer

    pozdrawiam