  • 1. Data: 2005-02-01 16:47:29
    Temat: Umowa o dzielo a VAT ???
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Witam,

    No i zglupialem do reszty, jak przeczytalem te dwa komentarze:
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/2116,umowa-o-dzi
    elo-z-pracodawca.html
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/1757,ktore-umowy
    -zlecenia-i-umowy-o-dzielo-bez-vat.html

    Bo teraz juz nie wiem kiedy i kto ma placic VAT. I czy w ogole.

    Interesuje mnie sytuacja, jako sporadycznego pracodawce, ktory prowadzi
    DG. Mam w planach podpisac umowe o dzielo z grafikiem, zeby mi wykonal
    projekt. Kto zaplaci VAT? I za co?

    Pozdr

  • 2. Data: 2005-02-01 22:23:00
    Temat: Re: Umowa o dzielo a VAT ???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Feb 2005, mariposa doux wrote:
    [...]
    >+ Bo teraz juz nie wiem kiedy i kto ma placic VAT. I czy w ogole.

    Nikt nie wie.
    Przepis jest tak "jasny" że głowa boli.
    Do tego są interpretacje iż umowy "autorskie" (czyli obejmujące
    sprzedaż *praw majątkowych* co uprawnia do 50% KUP) nie łapią
    się na wyjątek którego nikt nie rozumie :[ (czyli "jest więcej
    możliwości że POWINNY podlegać VAT") - ale zdań przeciwnych jest
    równie wiele.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)