    From: "aaa" <...@...be>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: problem z rachunkiem od sprzedawcy
    Date: Fri, 16 Dec 2005 13:59:55 +0100

    witam

    kupilem monitor przez allegro, przed kupnem ustalone bylo, ze sprzedajacy
    prowadzy dzialanosc gospodarcza (osoba fizyczna) wystawi mi rachunek (nie
    fakture, poniewaz nie jest platnikiem VAT'u).
    Monitor przyszedl, gwarancja niepodsteplowana, rachunku brak. Upomnialem
    sie, powiedzial, ze wyslal, po 2 tygodniach nie przyszedl, umomnialem sie 2
    raz, powiedzial, ze wysle jeszcze raz, i wyslal, ale rachunek jest
    nieczytelny, suma zamiast 1400 jest 140,0 napisana cyframi, wszedl 0 na
    grosze, do tego napisal tak niewyraźnie słownie, ze sie nie da odczytac.
    Upomnialem sie 3 raz, zeby przyslal poprawnie wypelniona, nie chcial,
    powiedzial, ze nie obiecywal rachunku, i zebym spadal, po dluzszym
    mailowaniu zgodzil sie jednak wyslac poprawiony rachunek. Oczywiscie minelo
    2 tygodnie i nic nie ma, powiedzial, ze 3 raz nie bedzie wysylal, mimo, ze
    bylby to juz 4 raz. Wie chyba kreci.
    Od kupna minelo 2 miesiace, rachunek nie zaksiegowany, bo go wlasciwie nie
    ma. I teraz pytanie:

    - do ktorego US mam isc z tym, mojego czy jego? ja Warszawa on Poznań (mogę
    wysłać poleconego)
    - co powinienem miec, ksero jego rachunku (z oryginalem do wgladu),
    wydrukowana aukcje? i co historie, ile to sprzedal juz rzeczy (czym na pewno
    przekroczyl 10.000 euro, wiec powinien miec VAT)
    - czy po interwencji w US, mam szanse dostac normalny rachunek (czy zamkna
    go i jego dzialalnosc, a ja moge zapomniec o rachunku)?
    - czy mam szanse go jeszcze odliczyc?

    Wykluczam juz mozliwosc negocjacji z pacjentem, na "3" listy dotarl jeden
    nieczytelny, w to tez nie wierze. De facto klient prowadzi komis(fizycznie
    istniejacy w Poznaniu), sprzedaje duzo rzeczy na allego, wiekszosc po
    ~1000zl, wiec mysle, ze bedzie mial przechlapane po wizycie US

    dziekuje za odpowiedz :)