  • 1. Data: 2007-06-22 08:14:35
    Temat: procedura zakupu u rolnika na favat RR
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

    Posiadam sklep z żywnością tradycyjną, jestem Vatowcem i chcę zakupić niektóre
    produkty bezpośrednio od rolników, którzy są ryczałtowcami i nie wystawiają
    favat
    Słyszałem, ze aby kupowac towar od rolnika ryczałtowego można jemu wystawić
    fakturę RR, albo doliczyć vat do rachunku który dostałem od rolnika ?
    Nie rozumiem, jak wygląda ta procedura, czy mógłby mi ktoś to wyjaśnić
    pozdrawiam Kuba

  • 2. Data: 2007-06-22 11:11:59
    Temat: Re: procedura zakupu u rolnika na favat RR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Jun 2007, Kuba wrote:

> [...]
    > fakturę RR, albo doliczyć vat do rachunku który dostałem od rolnika ?
    > Nie rozumiem, jak wygląda ta procedura, czy mógłby mi ktoś to wyjaśnić

    Przeczytaj ustawę, naprawdę.
    Cały pic polega na tym, że w przypadku rolników opodatkowanie VAT ma
    na celu ZWROT VATu dla nich - idzie m.in. o VAT od paliw, środków
    ochrony roślin itp.
    Upraszczając mechanizm - metody są dwie:
    - "normalne oVATowanie", czyli sprzedaż (przez rolnika) bodaj za 3% VAT
    co razem z prawem do odliczania daje właśnie ów zwrot
    - bezpośredni zwrot w wysokości bodaj 5% obrotu dla rolnika ryczałtowego.

    Wychodzi tak, że 5% VAT się *wykazuje na fakturze* oraz *odprowadza
    do rolnika* :) (po polsku: w pozycji "do zapłaty").
    Na wystawionej f-rze jest VAT naliczony (do odliczenia przez wystawcę).
    Ustawa np. tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    ...rozdział II (od art. 115), ale część informacji jest porozrzucana
    po ustawie.

    pzdr, Gotfryd