  • 1. Data: 2007-06-22 07:41:11
    Temat: Odliczenia VAT - co można odliczyć?
    Od: t...@o...pl

    Witam

    Start firmy tuż, tuż, zakupy się szykują... Prowadzić będę PKPiR,
    VATowcem będę. Pytanie: czy można swobodnie odliczać podatek VAT od
    każdej rzeczy, które zaliczam w koszty prowadzenia działalności (o ile
    posiadam FV na to)? Wiem, że zagmatwana sprawa jest ze środkami
    transport, ale to zostawiam sobie na przyszłość. Chodzi mi raczej o
    rzeczy typu aparat cyfrowy, dysk twardy, oprogramowanie do komputera,
    lampka (?). Rzeczy te wykorzystywać będę w DG, więc wliczę je w koszty
    prowadzenia DG - ale czy mogę swobodnie odliczyć VAT?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
    Tomek

  • 2. Data: 2007-06-23 20:02:00
    Temat: Re: Odliczenia VAT - co można odliczyć?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > VATowcem będę. Pytanie: czy można swobodnie odliczać podatek VAT od
    > każdej rzeczy, które zaliczam w koszty prowadzenia działalności (o ile
    > posiadam FV na to)?

    Od każdej nie.
    Należy przeczytać art 86 i kolejne (88)
    wyłączenia w odliczaniu były też w rozporządzeniu
    wykonawczym