  • 1. Data: 2006-02-22 19:44:54
    Temat: prosta sprawa
    Od: Bartłomiej <e...@s...pocztowa>

    Komputer z fakturą na mnie chce przekekazac na rzecz swojej firmy. Kupiony
    za 4250 zl pare miesiecy temu. Teraz chce go wliczyc za 3300, zeby nie
    amortyzowac.
    Jak powinien wygladac dokument przekazania?
    CZy ujmuje komputer z remanencie początkowym (spisie z natury)?

    Jak przekazać na firmę drukarkę, którą dostałem jako nagrodę i nie mam
    kompletnie żadnego dokumentu na nią? Da się?

    Pozdrawiam
    Bartłomiej Bochiński

  • 2. Data: 2006-02-23 07:28:40
    Temat: Re: prosta sprawa
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Bartłomiej wrote:

    > Komputer z fakturą na mnie chce przekekazac na rzecz swojej firmy.
    > Kupiony za 4250 zl pare miesiecy temu. Teraz chce go wliczyc za 3300,
    > zeby nie amortyzowac.

    To powinien żeś sporządzić coś o nazwie "Protokół własny wyceny
    komputera według cen z dnia 31.12.2005 r." W nim opisujesz skąd ci się
    wzięła cena 3300

    > Jak powinien wygladac dokument przekazania?

    Nie potrzeba takiego dokumentu. Po prostu wpisujesz w ewidencję środków
    trwałych.

    > CZy ujmuje komputer z remanencie początkowym (spisie z natury)?

    Nie.

    > Jak przekazać na firmę drukarkę, którą dostałem jako nagrodę i nie mam
    > kompletnie żadnego dokumentu na nią? Da się?

    Komputer + drukarka = jeden środek trwały
    Więc przy twoim pomyśle bez sensu, bo przekroczysz 3500 zł.
    Może jednak daj według cen zakupu. Amortyzacja w 20 miesięcy to też nie
    tak długo. Ale jak wycenić jeden środek trwały gdy masz rachunek tylko
    na jego część to ja nie wiem.

  • 3. Data: 2006-02-23 10:52:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Feb 2006, Bartłomiej wrote:

    > Komputer z fakturą na mnie chce przekekazac na rzecz swojej firmy. Kupiony
    > za 4250 zl pare miesiecy temu. Teraz chce go wliczyc za 3300, zeby nie
    > amortyzowac.

    Ale kontrola ma przecież prawo wykazywać że celowo zaniżyłeś
    wartość ST.
    Powiedz mi co ci wadzi skorzystanie z amortyzacji "atomowej" razem
    z przyspieszoną ?

    > Jak powinien wygladac dokument przekazania?

    Jak jest dowód zakupu to bym na odwrocie faktury opisał i już.

    > CZy ujmuje komputer z remanencie początkowym (spisie z natury)?

    To byłaby herezja :)

    IMO jureq ma rację: drukarkę wycenić, dodać do wartości f-ry
    zakupu PC-ta i dać do amortyzacji.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-02-23 10:52:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Drobna poprawka:

    Bartłomiej wrote:

    > Komputer z fakturą na mnie chce przekekazac na rzecz swojej firmy.
    > Kupiony za 4250 zl pare miesiecy temu. Teraz chce go wliczyc za 3300,
    > zeby nie amortyzowac.

    Ależ ty jak najbardziej chcesz go amortyzować. Tylko, że jednorazowo.

  • 5. Data: 2006-02-23 11:15:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Feb 2006, jureq wrote:

    > Ależ ty jak najbardziej chcesz go amortyzować. Tylko, że jednorazowo.

    No, *formalnie* może uznać za wyposażenie i nie amortyzować.
    Wtedy mamy szansę że ktoś nam wyjaśni jak wyjść z pułapki powstającej
    po ulepszeniu wyposażenia ponad 3500 zł wartości początkowej, zostanie
    specjalistą od rzeczy trudnej :)
    Znaczy: ja nie polecam, ale każdy za siebie... jak woli...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-02-23 15:13:11
    Od: Bartłomiej <e...@s...pocztowa>

    Dnia Thu, 23 Feb 2006 08:28:40 +0100, jureq napisał(a):

    Dzięki Waszym radom postanowiłem amortyzować komputer niejednorazowo. Jak
    udowodnie US, że faktycznie posiadam drukarkę, którą wyceniłem? Jak wpiszę
    wartość drukarki 0zł to nie będzie wtedy takiego problemu?

    Pozdrawiam
    Bartłomiej

  • 7. Data: 2006-02-28 19:08:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Feb 2006, Bartłomiej wrote:

    > Dzięki Waszym radom postanowiłem amortyzować komputer niejednorazowo.

    Ktoś radził ? ;)
    Znaczy - jak grozi ryzyko uznania że zaniżono wartość ma to sens.

    > Jak udowodnie US, że faktycznie posiadam drukarkę, którą wyceniłem?

    Naocznie.
    Jak US zechce to sobie przyjdzie i sprawdzi czy ona jest w miejscu
    prowadzenia DG. A jak będzie gdzie indziej to dostanie przekonujące
    tłumaczenie dlaczego jest gdzie indziej, pójdzie tam "indziej"
    i równie naocznie sprawdzi.
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd