  • 1. Data: 2006-02-22 16:30:47
    Temat: Podatnik podatku dochodowego od osób fizycznych
    Od: "Maniu" <m...@u...icpnet.pl>

    Witam
    Sprawa dla wielu z pewnoscia banalna, ale ja mam z tym porblem. Chodzi o
    korzystanie z ulgi za internet. Wszedzie podawane jest: "Żeby skorzystać z
    ulgi trzeba być podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych oraz
    ponosić koszty związane z użytkowaniem Sieci w miejscu swojego zamieszkania,
    tj. korzystać z Internetu w celach osobistych"
    No i wlasnie. Kto dokladnie jest podatnikiem podatku dochodowego? Osoba
    zobowiazana do uiszczenia podatku (tzn przkraczajaca w 2005r bodajze
    2790zl), czy moze kazda osoba rozliczajaca sie z urzedem skarbowym nawet
    kwoty tej nieprzekraczajaca? Chodzi wlasnie o to czy np pracujac tylko we
    wakacje uzyskujac dochod przykladowo 2000zl rowniez jest sie uprawnionym do
    korzystania z ulgi czy tez nie? Szukalem na stronach m.in. izby skarbowej i
    centrum informacji podatkowej, ale znalezc tam konkretna odpowiedz przez
    osobe nierozeznana w tych sprawach to praktycznie niemozliwe.
    Prosze o pomoc i z gory dziekuje

    Maniu

  • 2. Data: 2006-02-22 16:44:02
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 22 Feb 2006 17:30:47 +0100, Maniu napisał(a):

> [...]
    > ponosić koszty związane z użytkowaniem Sieci w miejscu swojego zamieszkania,
    > tj. korzystać z Internetu w celach osobistych"

    Jaki problem ?? jesteś podatnikiem podatku dochodowego masz prawo odliczyć.
    Tylko żeby odliczyć trzeba mieć od czego ... a skoro nie masz podatku to
    nie masz od czego odliczyć.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2006-02-22 17:13:52
    Od: "Maniu" <m...@u...icpnet.pl>

    > Jaki problem ?? jesteś podatnikiem podatku dochodowego masz prawo
    > odliczyć. Tylko żeby odliczyć trzeba mieć od czego ... a skoro nie masz
    > podatku to nie masz od czego odliczyć.
    Ale tu chodzi o dalsza czesc pytania. Pracujac na umowe zlecenie uzyskuje
    dochod nie przekraczajacy podstawy 2790zl. Jak tego nie przekraczam tez
    jestem podatnikiem podatku i moge internet odliczac? tego wlasnie nie
    rozumiem do konca

    Maniu

  • 4. Data: 2006-02-22 17:17:14
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Maniu" <m...@u...icpnet.pl> napisał w
    wiadomości news:dti64l$3g6$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
    > uzyskuje dochod nie przekraczajacy podstawy 2790zl. Jak tego nie
    > przekraczam tez jestem podatnikiem podatku i moge internet odliczac?

    Jestes platnikiem. Bycie platnikiem niekoniecznie musi oznaczac
    fizyczne placenie jakiegos podatku.

    marekz

  • 5. Data: 2006-02-22 18:13:46
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 22 Feb 2006 18:13:52 +0100, Maniu napisał(a):

> [...]
    > dochod nie przekraczajacy podstawy 2790zl. Jak tego nie przekraczam tez
    > jestem podatnikiem podatku i moge internet odliczac? tego wlasnie nie

    Przecież napisałem że możesz ... tylko że i tak nic Ci to nie da : nie
    można płacić mniej niż "0" podatku.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2006-02-22 18:57:29
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]

    > dochod nie przekraczajacy podstawy 2790zl. Jak tego nie przekraczam tez
    > jestem podatnikiem podatku i moge internet odliczac? tego wlasnie nie

    Spokjojnie sobie mozesz odliczyc - bowiem internet sie odlicza od dochodu.
    Nie odliczajac zaplacisz 0 zl podatku, odliczajac zaplacisz 0 zl podatku.
    Zyskasz zatem 0 zl. Zloty interes - polecam!

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 7. Data: 2006-02-22 20:12:40
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko żeby odliczyć trzeba mieć od czego ... a skoro nie masz podatku to
    > nie masz od czego odliczyć.

    Ma od czego - internet odlicza sie od dochodu.
    Np zarobil 2700 na internet wydal 500 zl.
    Jesli nei odliczy - zaplaci podatek od 2700 zl - czyli 0 zl, jesli odliczy,
    zaplaci podatek tylko od 2200 zl - czyli 0 zl. Decyzja nalezy do niego - ma
    czas dobrze to przemyslec - ponad 2 miesiace.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2006-02-22 23:00:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maniu wrote:
> [...]
    > centrum informacji podatkowej, ale znalezc tam konkretna odpowiedz przez
    > osobe nierozeznana w tych sprawach to praktycznie niemozliwe.

    Składasz zeznanie na pit-37, czy odliczysz internet czy nie wyjdzie na
    to samo, bo za mało zarobiłeś.
    www.pity.pl. Ściągnij sobie program, wpisz liczby i zobacz co się
    zmienia po odliczeniu internetu i bez.

  • 9. Data: 2006-02-22 23:18:23
    Od: "Maniu" <m...@u...icpnet.pl>

    > Składasz zeznanie na pit-37, czy odliczysz internet czy nie wyjdzie na to
> [...]
    Dzieki za pomoc. Rozliczam sie 2 raz w zyciu i nie orientuje sie w tym
    wszystkim;) Mialem przeczucia jak to jest ale chcialem wlasnie konkretnej
    odpowiedzi , zeby byc pewnym co robie :)

    Maniu

  • 10. Data: 2006-02-22 23:29:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maniu wrote:
    > Dzieki za pomoc. Rozliczam sie 2 raz w zyciu i nie orientuje sie w tym
    > wszystkim;) Mialem przeczucia jak to jest ale chcialem wlasnie konkretnej
    > odpowiedzi , zeby byc pewnym co robie :)

    Po dwóch razach, to można już spokojnie wszystkich sąsiadów porozliczać.