    From: "Ziewarek" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: proste pytania przy zakladaniu DG
    Date: Wed, 21 Aug 2002 15:11:27 +0200
    Sender: z...@p...onet.pl@dial-3190.wroclaw.dialog.net.pl

    Witam wszystkich i pozdrawiam.
    Wlasnie szykuje sie do ropoczecia wlasnej DG, ale mam kilka watpliwosci
    natury prawno podatkowej:

    1. Na potrzeby DG bede musial wynajac lokal - czy jezeli go wynajme PRZED
    zalozeniem DG, zaadoptuje/wyremontuje, kupie meble to czy te wszystkie
    wydatki bede mogl wliczyc spokojnie w koszty pozniejszego zalozenia DG i czy
    bede mogl odliczyc wtedy VAT? Czy moze jednak lepiej jest sie najpierw
    zarejestrowac, ale wtedy nie wiem jaka podac siedzibe?

    2. Bede prowadzil mala dzialalnosc handlowo-uslugowa, poniewaz bede mial
    spore wydatki na starcie zdecydowalem sie na KPiR bez VAT. W zwiazku z czym
    mam takie pytania:
    - czy mam obowiazek wystawiania klientowi rachunku i czy jest potrzebna do
    tego kasa?
    - czy towar ktory sprzedaje powinno sie wpisywac do KPiR w momencie jego
    kupna, czy tez w momencie sprzedazy klientowi oraz jak mam wpisac i gdzie
    straty za towar ktory ulegl zepsuciu?

    3. Czy osoba ze mna spokrewniona (siostra) moze mi pomagac w prowadzeniu DG?

    Pytan mam pewnie jeszcze wiecej, ale na razie odpowiedzi na wyzej wymienione
    pozwola mi miec jakies pojecie co dalej, dlatego z gory serdecznie dziekuje
    za udzielone odpowiedzi.