    Date: Sat, 15 Mar 2014 23:19:55 +0100
    From: Mrqs <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: proszę o pomoc - rozliczenie zaliczek

    Witam,

    Mam problem ze zbliżającym się terminem oddawania PITów.
    Sytuacja wygląda tak:

    W zeszłym roku otrzymałem zadatek (w 3 ratach) na poczet kupna (ja
    sprzedaję) nieruchomości. Cała cena zostanie zapłacona w roku 2016, a w
    ciągu roku 2014 i 2015 w dalszym ciągu będą płacone zaliczki na poczet ceny.

    Nie mam pojęcia czy mam te otrzymane zadatki wpisać do PITa i ew. płacić
    jakiś podatek.

    To jest w ogóle skomplikowana sprawa. Cała suma będzie zapłacona w 2016,
    ale przewłaszczenie nastąpi w terminie późniejszym. Mamy odpowiednia
    umowę notarialną. Z chwilą przewłaszczenia nieruchomości będę ją
    posiadał więcej niż 5 lat.

    No i nie wiem co z podatkiem, czy w ogóle w takim razie mam coś płacić.

    Żeby uniknąć komentarzy - nie mogę w tej chwili sprzedać nieruchomości,
    ponieważ toczą się sprawy sądowe dotyczące tej nieruchomości i póki co
    nie mam możliwości prawnej przewłaszczenia. Nie chodzi tutaj o sztuczne
    przeciągnięcie sprawy ponad 5 lat, tylko o zakończenie wszelkich spraw
    dotyczących tej nieruchomości.

    z góry dziękuję

    Mrqs