  • 1. Data: 2004-11-17 17:24:49
    Temat: Dane na fakturze
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Witam, gdzie mogę znaleźć informacje odnośnie danych które muszą być
    umieszczane na fakturze?
    Chodzi mi konkretnie, czy na fakturze zakupu powinien byc adres siedziby,
    czy tez może być podany wyłącznie adres oddziłału bez podawania siedziby?
    W rozporzadzeniu MF w sprawie wykonania niektórych przepisów VAT jest
    napisane, ze na fakturze maja byc adresy dostawcy i odbiorcy, ale .... gdzie
    można znaleźć coś wiecej?

    Pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2004-11-17 18:46:32
    Temat: Re: Dane na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Nov 2004, Kalina wrote:

    >+ Witam, gdzie mogę znaleźć informacje odnośnie danych które muszą być
    >+ umieszczane na fakturze?

    ...w rozporządzeniu MF ds. f-r VAT.
    Polecam www.podatki.pl - jest w HTMLu i na ogół się nie ślimaczy
    jak z Sejmu :), powinno również być na www.mofnet.pl (ale pewnie
    .PDF).

    >+ Chodzi mi konkretnie, czy na fakturze zakupu powinien byc adres siedziby,
    >+ czy tez może być podany wyłącznie adres oddziłału bez podawania siedziby?

    IMHO od 1.V.2004 "oddział" z punktu widzenia VAT jest niczym - "oddział"
    nie może być podatnikiem VAT... i z tego p. widzenia nie jest
    sprzedającym.
    Acha: mam kilka wpisów do ewVAT sprzecznych z owym p. widzenia, zeznaję
    bez bicia :[

    >+ W rozporzadzeniu MF w sprawie wykonania niektórych przepisów VAT jest
    >+ napisane, ze na fakturze maja byc adresy dostawcy i odbiorcy, ale .... gdzie
    >+ można znaleźć coś wiecej?

    Kto z p. widzenia VAT jest sprzedawcą ? - podatnik. Dobrze gadam ?
    No to jak oddział nie może być podatnikiem...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-18 12:24:40
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Hmmm.... zastanawiam się jak przekonać np. tepsę z Kutna, żeby w adresie
    odbiorcy wpisywali warszawskie dane, a nie kutnowskie.... To samo
    oczyszczalnia....

    Swoją drogą zadałam to pytanie (jaki adres na fakturze) w US i .... czeski
    film... czyli nikt nic nie wie...

    Co grupowicze robią z takimi fakturami????? tzn mozna odliczać od nich VAT
    czy nie można?
    Pani z US twierdzi, ze jeśli dane są zgłoszone do US jako msc prow. dział.
    to można... no niby banalne.... tylko niestety już nie raz przekonałam się,
    że Pani z US (nie ujmując;)) nie jest wykładnią prawa (niestety).
    Przez miesiąc dzwoniłam np do US i pytałam, kiedy w VAT ujać fv zaliczkową
    (data wpłuwu kasy koniec czerwca - data wystawienia fv - po 7 dnich tj
    poczatek lipca). Wszystkie panie zgodnie poinformowały petenta, że w lipcu
    oczywiście.... ale to chyba nie do konca tak....

    Pozdrawiam
    monika

  • 4. Data: 2004-11-18 12:46:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Nov 2004, Kalina wrote:
    [...]
    >+ Co grupowicze robią z takimi fakturami?????

    ...grupowicze ;) zacytują samych siebie:
    +++
    Acha: mam kilka wpisów do ewVAT sprzecznych z owym p. widzenia, zeznaję
    bez bicia :[
    ---

    >+ tzn mozna odliczać od nich VAT czy nie można?

    Jak się dowiesz poinformuj grupę :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-11-18 13:42:50
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Obawiam się, że to pytanie pozostanie bez odpowiedzi :))))
    A niech tam.... póki co odliczam i już :)

    Dzięki wielkie
    monika

  • 6. Data: 2004-11-18 20:27:48
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Kalina" <d...@s...pl .invalid> wrote in message
> [...]
    > poczatek lipca). Wszystkie panie zgodnie poinformowały petenta, że w lipcu
    > oczywiście.... ale to chyba nie do konca tak....

    to mam raczej "przerobione" - obowiązek podatkowy powstaje z dniem wpływu na
    rachunek zaliczki, więc imho mimo wystawienia fv zaliczkowej w lipcu VAT
    jest do zapłaty w czerwcu.

    Magdi

  • 7. Data: 2004-11-19 09:26:52
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

> [...]
    na
    > rachunek zaliczki, więc imho mimo wystawienia fv zaliczkowej w lipcu VAT

    tak też doczytałam sobie, ale.... to ja zasiewam wątpliwości w Urzędnikach
    US... a oni bez zająknięcia twierdzą, że wtedy gdy wystawiona faktura....
    obłędne...

    Dzieki wielkie
    Miłego wekendu
    monika

  • 8. Data: 2004-11-19 10:00:01
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 11/19/2004 10:26 AM, Użytkownik Kalina napisał:

> [...]
    > US... a oni bez zająknięcia twierdzą, że wtedy gdy wystawiona faktura....

    I wszyscy mają rację. Przynajmniej po części ;-)
    sprzedaż krajowa - w momencie otrzymania należności
    WDT - w momencie wystawienia faktury

    --
    gefragt

  • 9. Data: 2004-11-19 20:19:04
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > I wszyscy mają rację. Przynajmniej po części ;-)
    > sprzedaż krajowa - w momencie otrzymania należności
    > WDT - w momencie wystawienia faktury

    Oczywiście masz rację :)
    Ale w US mówiłam, że chodzi o sprzedaż krajową :)

    Pozdrawiam
    monika