  • 1. Data: 2004-11-17 17:38:36
    Temat: "lewa" faktura
    Od: "detektyw" <s...@g...pl>

    witam grupowiczów,
    mam pytanie:
    czy grozi jakas odpowiedzialnosc podatnikowi (osobie fizycznej), ktory
    dokonal odpisow od podatku na podstawie faktury VAT nieistniejacej nigdy
    firmy? Dodaje, ze w chwili odbierania faktury VAT nie wiedzial o tym, ze
    firma nie istnieje a wystawiana faktura jest, jak sie teraz okazuje,
    podrobionym dokumentem, a nastepnie rozliczyl sie z fiskusem, a o fakcie ze
    faktura jest lewa dowiedzial sie w terminie pozniejszym.

    pzdr

  • 2. Data: 2004-11-17 19:11:37
    Temat: Re: "lewa" faktura
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cng247$t1i$1@inews.gazeta.pl>,
    "detektyw" <s...@g...pl> wrote:

> [...]
    > czy grozi jakas odpowiedzialnosc podatnikowi (osobie fizycznej), ktory
    > dokonal odpisow od podatku na podstawie faktury VAT nieistniejacej nigdy

    A na dzielnicy powtarzają: mniej wiesz, dłużej pożyjesz...

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 3. Data: 2004-11-18 10:25:44
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > czy grozi jakas odpowiedzialnosc podatnikowi (osobie fizycznej), ktory
    > dokonal odpisow od podatku na podstawie faktury VAT nieistniejacej nigdy
    > firmy?

    Tak, Pana obowiazkiem jest sprawdzic czy firma istnieje, moze Pan zazadac
    wgladu do ewidencji sprzedazy VAT , udosteponieniu wgladu do oryginalu
    lub
    uwierzytelnionego notalrialnie odpisu potwierdzajacego zgloszenia
    rejestracycjengo
    badz pisemnego potwierdzenia zlozenia deklaracji w ktorej zostala ta
    faktura zawarta.

    Ale w polsce ze przestepstwa podatkowe nie idzie sie na dlugo do wiezeinia
    wiec prosze sie nie martwic :)
    Po roku za dobre sparwowanie wypuszzca.

    Proponuje jak najszybciej korekty dokonac.

    P.