  • 11. Data: 2007-01-08 22:49:51
    Temat: Re: przedplata na konto - co z VATem?
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net> wrote in message
    news:enueti$tci$1@news.onet.pl...
> [...]
    > kasie i tak nabić trzeba przyjęcie zaliczki. Wnioskuje to choćby z
    > ostatniego zdania interpretacji (to co prawda nie prawo dla wszystkich ale
    > jakiś trop :) o sygn. IUS/IPD2/4430/42/2005 "W świetle powyższego
    > zaliczka, która jest integralnie związana z dostawą towarów lub
    > świadczeniem usług, stanowi jednak odrębną czynność podlegającą
    > opodatkowaniu VAT. Winna być zatem ewidencjonowana z chwilą powstania
    > obowiązku podatkowego." A obowiazek powstaje w momencie otrzymania
    > zaliczki/przedpłaty - co nie? A dla lepszej przejrzystości dokumentów f-ra

    Ok. Teraz jak mam wbic zaliczke na kase?
    Co jezeli zaliczka jest na cos czego jeszcze nie mam w magazynie? Nie moge
    przeciez chyba najpierw zaaewidencjonowac na kasie sprzedaz produktu X,
    jezeli nie mam go w magazynie - zamowie go dopiero u mojego dostawcy.

    Sz.

  • 12. Data: 2007-01-08 23:51:25
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

> [...]
    > przeciez chyba najpierw zaaewidencjonowac na kasie sprzedaz produktu X,
    > jezeli nie mam go w magazynie - zamowie go dopiero u mojego dostawcy.

    Z tego wynika że nie tylko mozesz, ale wręcz musisz :) poczytaj niektóre
    interpretacje USów - one czasami pozwalają pewne rzeczy zrozumieć.

    Ale w czym widzisz problem zeby zaewidencjonować zaliczkę na kasie?
    Przyjęcie zaliczki a nie wydanie/sprzedaż towaru.

    A zaliczka/przedpłata z reguły jest na towar, który dopiero bedziesz
    zamawiać lub na usługę, którą bedziesz wykonywać.

    Ja mam na kasie dwie pozycje do zaliczek:
    - zaliczka 22%; - zaliczka 7%
    Zaliczki biorę na poczet wykonania usługi. Z tym że u mnie do każdej
    zaliczki jest wystawiona faktura VAT z określoną konkretnie treścią, co to
    za zaliczka (klienci sami się upominaja o fakturę, wiec zazwyczaj zamiast
    jednej dostaje dwie :) zaliczkową i rozliczeniową). Nie za bardzo
    wiedziałbym jak to zrobić w przypadku bez-fakturowej sprzedaży.