  • 1. Data: 2005-07-26 15:13:53
    Temat: Biura Rachunkowe - pytanie !!!
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    W związku z artykułem z Gazety Podatkowej nr 53/(155)
    z dn. 2005-07-04, strona 6, przytoczonym na forum tej grupy
    w wypowiedzi z dnia 07.07.05 godz. 22:10 dzięki uprzejmości
    grupowicza o ksywie "TwojaKsięgowa" [Temat: usługi rachunkowe - czy
    są wyłączone ze zwolnienia art.113] mam pytania do osób prowadzących
    biura rachunkowe:
    1. Czy ktoś zwrócił się - jak to sugeruje Gazeta Podatkowa - do
    Urzędu Statystycznego z prośbą o dokonanie klasyfikacji ???
    2. Czy Wasze US-y przyjmują, że usługi rachunkowe (łącznie
    ze sporządzaniem deklaracji podatkowych) - mogą
    korzystać ze zwolnienia na podst. art. 113 ?

    Bo przecież prostym rozwiązaniem jest zakładanie kilku firm,
    świadczących usługi rachunkowe, nie przekraczających obrotu
    10.000 EURO i dzięki temu pozostających poza VATem.

    Podzielcie się Waszymi opiniami w tym temacie.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2005-07-27 10:48:18
    Temat: Re: Biura Rachunkowe - pytanie !!!
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ze sporządzaniem deklaracji podatkowych) - mogą
    > korzystać ze zwolnienia na podst. art. 113 ?

    Widziałem takie biuro pod koniec 2004 roku - prywatna DG księgowej - VAT
    zwolniona - US Mokotów o ile dobrze pamiętam.

    > Bo przecież prostym rozwiązaniem jest zakładanie kilku firm,
    > świadczących usługi rachunkowe, nie przekraczających obrotu
    > 10.000 EURO i dzięki temu pozostających poza VATem.

    Ale po co?
    1. 95% klientów biur rachunkowych to VATowcy - więc nie ma dla nich różnicy
    czy zapłacą 300 net zw. VAT czy też 300 netto + 22VAT.
    2. Dodatkowo prowadząc większe biuro rachunkowe i tak masz koszty z VAT'em
    więc raczej możesz na tym stracić...
    3. A pojawia się kłopot z licencją MF - musiałbyś mieć do tych kilku firm -
    kilka osób z licencjami, ewentualnie otworzyć kilka spółek...

    :-)

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński