  • 1. Data: 2004-02-22 18:43:27
    Temat: przejazd autostradą
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    Witam serdecznie !
    W punktu widzenia nasycenia autostradowego daleko nam do normalności,
    ale mnie krótką autostradą po drodze. I tu dylemat: czy mogę odliczyć VAT od
    przejazdu? Wiem, jakie są ogólne warunki odliczenia VAT, ale wiem również,
    że są wyjątki (np. bilet PKP). Kasjerka oświadczyła, że faktury mi nie
    wystawi tylko paragon. Czy na jego podstawie mogę odliczyć VAT?
    Z góry dzięki za podpowiedź.
    Darek

  • 2. Data: 2004-02-22 19:52:27
    Temat: Re: przejazd autostradą
    Od: "tomek m" <m...@n...com.pl>

    Oczywiście, tak jak na podstawie biletu PKP czy za autobus
    Paragon opłaty za autostradę jest specyficzną formą faktury.

  • 3. Data: 2004-02-22 20:04:53
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > Oczywiście, tak jak na podstawie biletu PKP czy za autobus
    > Paragon opłaty za autostradę jest specyficzną formą faktury.
    Jakie są na to paragrafy ?
    Darek

  • 4. Data: 2004-02-23 05:01:37
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sun, 22 Feb 2004 21:04:53 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, pisarz
    napisał(a):

    > Jakie są na to paragrafy ?
    > Darek

    Rozp.MF w sprawie wykon. niekt. przepisów ...

    § 45. Fakturami mogą być również:
    4) dowody zapłaty za przejazdy autostradami płatnymi, jeżeli zawierają
    następujące dane:
    a) nazwę i numer identyfikacji podatkowej sprzedawcy,
    b) numer kolejny i datę wystawienia,
    c) nazwę autostrady, za przejazd którą pobierana jest opłata,
    d) kwotę należności wraz z podatkiem,
    e) kwotę podatku,

    Tak trudno zaglądnąć do przepisów ?

    Mieczysław

  • 5. Data: 2004-02-23 05:24:41
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

> [...]
    > b) numer kolejny i datę wystawienia,
    > c) nazwę autostrady, za przejazd którą pobierana jest opłata,
    Dzięki serdeczne. Będę szukać dalej.

    > Tak trudno zaglądnąć do przepisów ?
    Nie jestem księgowym, a tyle co wiem to gąszcz. W końcu dokopałbym się do
    tego, straciłbym może pół dnia. Tobie, skoro w tym siedzisz, mogłoby zająć
    10s na podanie roku i pozycji z dziennika ustaw. Napisałem wyżej, że dalej
    będę szukać ponieważ "Rozp.MF w sprawie wykon. niekt. przepisów " jest
    "bardzo" precyzyjne.
    Darek

  • 6. Data: 2004-02-23 07:35:40
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 23 Feb 2004 06:24:41 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, pisarz
    napisał(a):

    ?
> [...]
    > 10s na podanie roku i pozycji z dziennika ustaw. Napisałem wyżej, że dalej
    > będę szukać ponieważ "Rozp.MF w sprawie wykon. niekt. przepisów " jest

    Skoro masz dostęp do internetu to polecam:

    Http://firma.onet.pl - dział Akty prawne
    znajdziesz zawsze jednolity tekst;
    A rozp. to:
    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o
    podatku akcyzowym.
    Dz. U. Nr 27 poz. 268, Nr 46 poz. 438, Nr 155 poz. 1290, Nr 216 poz. 1828,
    z 2003 r. Nr 115 poz. 1079, Nr 152 poz. 1483, Nr 158 poz. 1534, Nr 224 poz.
    2229 - od 01.01.2004 r.

    pozdrawiam
    Mieczysław

  • 7. Data: 2004-02-23 08:11:42
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > Skoro masz dostęp do internetu to polecam:
    > Http://firma.onet.pl - dział Akty prawne
    > znajdziesz zawsze jednolity tekst;
    Dzięki za linka, postudiuję. Dotychczas korzystałem z bazy sejmowej.

    Za taką informację to wielkie dzięki.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 8. Data: 2004-02-23 08:21:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik pisarz napisał:
    [wyciąwszy przedtem bestialsko nagłówki Mieczysława...]

    > poz.

    > Za taką informację to wielkie dzięki.

    Co marudzisz? Chciałeś Dzienik Ustaw? To dostałeś.

    Wprawdzie googlem latwiej znaleźc akt prawny po nazwie, bo sa w sieci
    wersje jednolite, ale jak sie na Dz.U. uparłeś to masz co chciałeś.

    Przeciętny "znawca tematu" nie zaprząta sobie głowy informacjami takimi
    jak numery dziennków ustaw. Mózg ludzki ma ograniczona pojemnośc a spis
    wszystkich dzienków ustaw w których były opublikowane np. kolejne zmiany
    wersji pierwotnej dla UoPDOF to prawie pół strony - ta ustawa jest z
    roku 1991 i miała co najmniej jedną zmiane rocznie.
    A to dopiero wierzchołek gory lodowej.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-02-23 08:55:44
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    1828,

    > Co marudzisz? Chciałeś Dzienik Ustaw? To dostałeś.
    Nic nie marudzę, tylko dziękuję. Co Ty baba jesteś, że na siłę szukasz
    podtekstów?

    > Wprawdzie googlem latwiej znaleźc akt prawny po nazwie
    Jak się jest w temacie. A skoro Ty jesteś w temacie to dla Ciebie nie ma
    problemu. Wiem, że tytuły tekstów mają często dziwne nazwy. Nawet są
    kurionalne przypadki, w których ustawa o czymś tam w przepisach
    przejściowych zmienia ustawę zupełnie nie związaną tematem (ale nie pamiętam
    dokładnie przykładu).

> [...]
    > wersji pierwotnej dla UoPDOF to prawie pół strony - ta ustawa jest z
    > roku 1991 i miała co najmniej jedną zmiane rocznie.
    Za to niejednokrotnie przekonałem się, że znawcy tematu numery dzienników
    znają na pamięć. I właśnie po to zadałem pytanie, by mogli poświęcić 10s na
    odpowiedź dla "znawcy tematu".

    Darek

  • 10. Data: 2004-02-23 08:58:48
    Od: "Aisa_prw" <j...@w...pl>

    Witam

    mam pytanie dalej odnoście tych nieszczęsnych paragonów
    za przejazd autostradą.
    Nie wiem jak wprowadzić te paragony do KPiR - czy jak FV?
    zgodnie z datą wystwienia? netto, vat i brutto? -
    czyli do kosztów ( w kol. 14) tylko netto?
    czy moze należy utworzyć np. DW i na jego podstawie?

    Z góry dziękuję za info.

    Joanna