eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiprzeniesienie działalności gospodarczej (prośba - długie) › przeniesienie działalności gospodarczej (prośba - długie)
    From: "Radmar" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: przeniesienie działalności gospodarczej (prośba - długie)
    Date: Tue, 28 May 2002 09:52:00 +0200

    Próbowałem uzyskać satysfakcjonującą mnie odpowiedź na grupie pl.soc.prawo,
    ale na razie takiej nie otrzymałem, więc postanowiłem spróbować tutaj.

    Prowadzę działalność gospodarczą do 11.2000. W związku z kupnem mieszkania w
    innym mieście (zmiana województwa) chciałbym przenieść siedzibę firmy do
    nowego mieszkania. Do tej pory uzyskiwałem sprzeczne informacje na ten temat
    sprzeczne informacje.
    Raz informowano mnie, że istnieje możliwość "podłączenia (?)" zaświadczenia
    o wpisie działalności gospod. wydawanej w nowym UM do zaświadczenia wydanego
    przez poprzedni UM. Dzisiaj z kolei otrzymałem informację, że nie mogę nic
    zmieniać i muszę złożyć wniosek o nowy wpis.
    Dodam, że z prowadzoną aktualnie działalnością gospodarczą wiąże się sporo
    umów (m. in leasing). Jak najlepiej wybrnąć z tej sytuacji ?
    Przyjąłem następującą procedurę, ale może istnieje lepszy sposób ?

    1) Wymeldowanie z miasta A (wykonane)
    2) Zameldowanie w mieście B (wykonane)
    3) Wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej w mieście B
    4) Zmiana danych osobowych w Urzędzie Statystycznym w mieście A (podobno nie
    ma możliwości zrobienia tego w mieście B ?)
    5) Wizyta w Biurze rachunkowym w mieście B celem podpisania stosownej umowy
    6) Urząd Skarbowy w mieście B.
    i dalej ZUS, banki, itp.

    Wszystko fajnie, ale co zrobić na przykład z płatnością VAT ? Wiadomo, że
    trzeba go uiścić do 25-go następnego miesiąca, a jeśli nie zdążę dojść do
    pktu 6 ? W poprzednim Urzędzie Skarbowym już chyba nic nie mogę składać, bo
    przecież się wymeldowałem. A co na przykład z fakturami ? Przecież w tej
    chwili już mam inne dane osobowe.

    Proszę o pomoc, ponieważ to chyba mnie przerasta :-(

    Z góry dziękuję za wszelkie porady i wskazówki.