    From: "GrP" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: przeniesienie vatu na kolejny miesiąc
    Date: Wed, 5 Nov 2003 19:51:04 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@pa140.jarocin.sdi.tpnet.pl

    Pracuję na etacie i poza tym prowadzę działalność na KPiR i Vat wystawiając
    faktury z niej co około 3 lub 4 miesiące, tylko kilka faktur rocznie.
    Mam pytanie odnośnie vatu naliczonego : koszty robię comiesięcznie kupując
    podzespoły (towary) do celów prowadzonej działalności, comiesięcznie mam vat
    naliczony (i koszty netto ale nie o nie tu idzie) ale czy mogę ten vat
    sumować (czyli przenosić z miesiąca na miesiąc do chwili wystawienia faktury
    po np. czterech miesiącach) czy przeniesienie vatu naliczonego np. z
    września na październik uniemożliwia mi już przeniesienie dalej tego vatu
    naliczonego na listopad? (tzn czy muszę go rozliczyć lub poprostu stracić po
    2 miesiącach od otrzymania faktury zakupu?).

    dla przykładu:.

    wrzesień : vat w kosztach na . 100zł
    październik : vat w kosztach na . 100zł
    listopad : vat w kosztach na. 100zł
    grudzień : vat w kosztach na 100zł

    i wystawiając fakturę w grudniu rozliczam vatu naliczonego aż 400zł? czy
    vatu z września już nie mogę uznać za vat naliczony i poprostu go tracę?
    Może ująłem to niezbyt prosto ale taka sytuacja jest gdy wystawia się tylko
    kilka faktur rocznie przy robieniu kilkumiesięcznych kosztów.