  • 1. Data: 2003-05-12 16:22:03
    Temat: przerąbane ?
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    Pracodawca zatrudnił pracownika na podstawie umowy o pracę na czas określony
    na 6 miesięcy (tu dupa .. art. 33 KP stanowi, że umowa dłuższa niż 6
    miesięcy, może być wypowiedziana przez każdą ze stron). Pracownik okazał
    się złym pracownikiem i chce zmienić pracownika ale chce być zgodnym z
    prawem.

    Teraz problem:
    Czy pracodawca może mimo wszystko rozwiązać, wypowiedzieć umowę o pracę na
    czas określony przed jej upływem bez uciekania się do art. 52 ust, 1 pt..1 i
    tym podobnych numerów.

    Czy ktoś zna orzeczenia w tej sprawie?

    pozdrawiam
    fart

  • 2. Data: 2003-05-13 14:31:16
    Temat: Re: przerąbane ?
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "fart" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czas określony przed jej upływem bez uciekania się do art. 52 ust, 1 pt..1

    Umowę na czas określony można rozwiązać, jeśli przy jej zawieraniu zawarta
    została klauzura o możliwości jej rozwiazania z 2 tyg. wypowiedzieniem.
    Jesli jej nie ma to raczej nie może tak ot sobie rozwiązać - ale nie będe
    się upierała przy swoim zdaniu.
    Agata

  • 3. Data: 2003-05-13 14:45:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Agata napisał:

> [...]
    > została klauzura o możliwości jej rozwiazania z 2 tyg. wypowiedzieniem.
    > Jesli jej nie ma to raczej nie może tak ot sobie rozwiązać - ale nie będe

    To ja sie uprę przy Twoim zdaniu. Jeżeli w umowie o prace na czas
    okreslony dłuższy niż 6 miesięcy nie ma klauzuli o dopuszczalności
    rozwiązania umowy to nie mozna jej rozwiazać ot tak sobie.
    Oczywiscie pozostaje cięzkie naruszenie obowiązków (tzw. dyscyplinarka)
    ale na to nie wystraczy byc subiektywnie złym pracownikiem - trzeba
    naprawde nabroić.
    To samo w druga stronę - cięzkie naruszenie obowiązków przez pracodawcę.
    I tu tez krzywa mina nie wystarczy...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk