  • 1. Data: 2003-05-22 07:12:43
    Temat: przychody bez podatku
    Od: "boogie" <b...@t...pl>

    Witam!
    Nie jestem Małym Podatnikiem (MP). Wystawiłem fakturę za usługi dla firmy
    XXX. Firma XXX mi nie zapłaciła za usługi - zalega już kilka miesięcy. W
    jakim przypadku mogę od takiej faktury nie płacić podatku - o ile w ogóle
    mogę?
    Czy można jakoś takie faktury zaliczyć w koszty uzyskania? Może jest jakieś
    inne wyjście?
    Chodzi mi tak o podatke dochody (zasady ogólne) jak i o VAT. Z góry dziękuję
    za pomoc i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-05-22 10:23:36
    Temat: Re: przychody bez podatku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 May 2003, boogie wrote:

> [...]
    >+ jakim przypadku mogę od takiej faktury nie płacić podatku - o ile w ogóle

    AFAIK - o ile udowodnisz nieściągalność należności.
    Ze znanych mi sposobów "udowodnienia" są dwa: wyrok w którym przegrywasz
    sprawę z "tamtymi" oraz postanowienie (też sąd) o upadłości "tamtych"...

    pozdrowienia, Gotfryd