  • 1. Data: 2003-05-21 22:31:14
    Temat: niezakończony stosunek pracy
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    rozumiem, że przy ustalaniu wymiaru urlopu w nowej pracy nie bierze się pod
    uwagę stosunku pracy który nadal trwa, prawda, tylko te zakończone??

    A co gdy poprzedni stosunek pracy po np. miesiącu ulegnie rozwiązaniu, czy
    wtedy w nowym roku bierze się go już pod uwagę do uprawnień pracowniczych
    czy nie??

    Magda

  • 2. Data: 2003-05-22 07:35:34
    Temat: Re: niezakończony stosunek pracy
    Od: "ElaT" <j...@p...com.pl>

    Przeczytaj art. 154 (1) kodeksu pracy.
    Poza tym coś ci sie poplątało z tym urlopem, okres pracy u dotychczasowego
    pracodawcy również się wlicza do wymiaru urlopu. Nalepiej przeczytaj sobie
    cały dział siódmy kodeksu pracy.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-05-22 08:42:01
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "ElaT" <j...@p...com.pl> wrote in message
> [...]
    > pracodawcy również się wlicza do wymiaru urlopu. Nalepiej przeczytaj sobie

    "Art. 154(1). Do okresu zatrudnienia, od którego zależy prawo do urlopu i
    wymiar urlopu, wlicza się okresy poprzedniego zatrudnienia, bez względu na
    przerwy w zatrudnieniu oraz sposób ustania stosunku pracy. "
    artykuł ten dotyczy zakończonych IMHO stosunków pracy, a w tym przypadku
    nie ma świadectwa pracy, stosunek pracy nie został zakończony.

    Za inforem: http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I01.2003.014.
    000002400

    Dodatkowe zatrudnienie a prawo do urlopu
    W razie podjęcia przez pracownika dodatkowego zatrudnienia, przy ustalaniu
    uprawnień do urlopu wlicza się okresy zatrudnienia podstawowego, ale tylko
    wtedy, gdy zatrudnienie to już ustało. Wskazywał na to wyraźnie Sąd
    Najwyższy w uchwale z 30 listopada 1988 r. (sygn. akt III PZP 33/88). Tak
    więc tylko okres zakończonego zatrudnienia, wykonywanego poprzednio, będzie
    podlegał wliczeniu do okresu wymaganego do nabycia prawa do pierwszego
    urlopu u dodatkowego pracodawcy. Pojęcie "poprzednie zatrudnienie" należy
    bowiem rozumieć jako zatrudnienie, które rozpoczęło się, trwało wcześniej i
    zakończyło się przed rozpoczęciem zatrudnienia obecnego.
    Będzie to miało znaczenie zwłaszcza wówczas, gdy pracownik podejmuje po raz
    pierwszy dodatkową pracę, kontynuując zarazem w sposób nieprzerwany
    wcześniejsze i jedyne zatrudnienie u dotychczasowego pracodawcy. W takim
    bowiem przypadku u drugiego pracodawcy nie można wliczyć do okresu
    zatrudnienia, od którego zależy nabycie prawa do urlopu, żadnego
    poprzedniego okresu pracy, gdyż w świetle art. 1541 k.p. może to dotyczyć
    tylko wcześniej zakończonego okresu zatrudnienia. A zatem w tej sytuacji u
    drugiego pracodawcy nawet długoletni pracownik nabędzie prawo do urlopu
    dopiero po 6 miesiącach pracy, tak jak pracownik, który dopiero rozpoczyna
    pracę zawodową.
    Przykład
    Joanna S. jest od 5 lat zatrudniona w Przedsiębiorstwie X. Jest to jej
    pierwsza i jedyna praca. W marcu 2003 r. podjęła równolegle pracę w Wytwórni
    Y na 1/2 etatu, nie rozwiązując umowy o pracę w Przedsiębiorstwie X. Prawo
    do pierwszego urlopu w Wytwórni Y w wysokości połowy wymiaru nabędzie ona
    dopiero po upływie 6 miesięcy pracy.
    ----------
    Pytanie jest takie, czy w nowej pracy (np. zatrudnienie 1.05.03) po ustaniu
    poprzedniego stosunku pracy (np. 15.05.03) bierze się ten poprzedni stosunek
    pracy pod uwagę przy wyliczaniu przysługującego urlopu w całości, w części
    nie pokrywającej się z bieżącym zatrudnieniem (w przykładzie mniej o 2
    tygodnie) czy też w ogóle.

    pzdr. Magda

  • 4. Data: 2003-05-22 09:32:54
    Od: "ElaT" <j...@p...com.pl>

    Zalezy to w duzej mierze od tego czy poprzedni pracodawca udzielił
    pracownikowi urlop, który mu przysługiwał za 2003r. A jeżeli tak to w jakim
    wymiarze ? Jeżeli mu przyslugiwał ?! Nie wiem z jakim pracownikiem mam do
    czynienia, jaki ma staż ...
    Rozumiem to tak. Mamy dwóch pracodawców. Jeden, z którym zakończyłam
    stosunek pracy dnia 15.05, a drugi z którym nawiazałam stosunek pracy dnia
    01.05. Wobec tego moim zdaniem mamy tu do czynienia z urlopem
    proporcionalnym. art. 155(1) kp

  • 5. Data: 2003-05-22 09:38:56
    Od: "ElaT" <j...@p...com.pl>

    Zalezy to w duzej mierze od tego czy dany pracownik otrzymał od poprzedniego
    pracodawcy z którym zakończył stosunek pracy, urlop za 2003r. A jezeli tak
    to w jakim wymiarze ?
    Moim zdaniem jezeli dobrze rozumiem to tak, dnia 15.05. zakończylam stosunek
    pracy z jednym pracodawcą, dnia 01.05. rozpoczęłam pracę u drugiego
    pracodawcy to mamy do czynienia z urlopem proporcjonalnym art. 155 (1) kp

  • 6. Data: 2003-05-22 09:45:40
    Od: "ElaT" <j...@p...com.pl>

    Zalezy to w duzej w duzej mierze od tego czy pracownik u pracodawcy z ktorym
    zakończył stosunek pracy dnia 15.05. dostał urlop / ekwiwalent za urlop za

  • 7. Data: 2003-05-23 06:22:27
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

> [...]
    > 2003r.A jeżeli tak to w jakim wymiarze ?
    > Moim zdaniem mamy tu do czynienia z urlopem proporcionalnym art. 155 (1)

    pytanie konkretne zatem:
    dziewczyna po studiach (obrona 22-06-2001), w trakcie studiów trochę
    pracowała, ale rozumiem, że tego nie liczymy, bo korzystniejsze jest 8 lat
    za studia. Stosunek pracy liczymy jak od 23-06-01 do 18-09-01 i na to jest
    świadectwo pracy, potem od 19-09-01 nowy stosunek pracy zakończony 31-03-03.
    W tzw. międzyczasie dodatkowe zatrudnienie od 12-12-02 i teraz chodzi mi o
    poprawne wyliczenie urlopu w tym roku i w latach przyszłych.

    Magda

  • 8. Data: 2003-05-23 07:51:14
    Od: "ElaT" <j...@p...com.pl>

    Znów zawiesił mi się komputer wiec wybacz jesli znów to co napisałam
    wcześniej, zdubluję.
    A więc wg mnie powinnaś zaliczyś studia tj 8 lat, a następnie okres pracy od
    23.06.2001 do nadal, bowiem nie ma przerw w pracy pomiędzy umowami, a
    pozatym nie mozesz dwa razy zliczać tego samego okresu do wymiaru urlopu.
    Tak wiec na dzień dzisiejszy pracownica ma 20 dni urlopu, a w czerwcu br
    bedzie miała prawo do tzw. urlopu uzupełniającego w wymiarze 6 dni

  • 9. Data: 2003-05-23 17:10:13
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

> [...]

    > Tak wiec na dzień dzisiejszy pracownica ma 20 dni urlopu, a w czerwcu br
    > bedzie miała prawo do tzw. urlopu uzupełniającego w wymiarze 6 dni

    a jak to się ma do tego, co pisałam wcześniej: