  • 11. Data: 2005-02-05 08:33:50
    Temat: Re: pytanie do biznesmenow o forme platnosci
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > A w tamtym roku nie zmieniły się przepisy w tym zakresie? Teraz to
    > chyba gotówką można płacić do 15000 EURO. I to chyba jest tylko
    > ograniczenie do jednorazowej wpłaty, czyli dziś max 15 tyś, jutro drugie
    > 15 tyś. Niestety nie udało mi się znaleźć podstwy prawnej tego. Może
    > znawcy prawa się tu wypowiedzą czy mam rację czy nie.

    Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej
    Art. 22. 1. Dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną
    działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku bankowego
    przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy:

    1) stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca
    oraz
    2) jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z
    niej płatności, przekracza równowartość 15 000 euro przeliczonych na złote
    według średniego kursu walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski
    ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym dokonano
    transakcji.

    pozdrawiam,

    Plissken