  • 1. Data: 2004-09-12 16:08:35
    Temat: Usługi z zagranicy
    Od: "Lisek" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicze,
    Czy ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych reguluje opodatkowanie
    usług badania rynku przez podmiot zagraniczny np. austriacki wyłącznie na
    terytorium tego kraju, w sytuacji gdy usługi te sprzedawane są podatnikowi
    polskiemu (osobie prawnej) który wypłaca z tego tytułu wynagrodzenie.
    Wynagrodzenie przekazywane jest za granicę.
    Czy w tym przypadku na podatniku polskim ciąży obowiązek pobrania podatku
    dochodowego od wypłąconego wynagrodzenia??

    dziękuję za podpowiedź
    Lisek

  • 2. Data: 2004-09-13 06:27:08
    Temat: Re: Usługi z zagranicy
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "Lisek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy w tym przypadku na podatniku polskim ciąży obowiązek pobrania
    podatku
    > dochodowego od wypłąconego wynagrodzenia??

    (Art. 21 ust.1 pkt. 2a z zastrz. ust.2 i art 26 pdop) W skrócie - podatek
    zryczałtowany 20% płatny bodajże do 7-ego nastepnego miesiaca (ale jest
    tutaj duzo wyjatkow wiec poczytaj).
    To co wyzej to zasada ogólna dla 'zagranicznych', nalezy jeszcze uwazac
    umowy o podwójnym opodatkowaniu, i w tym wpadaku imho dochod opodatkowany
    jest w Austrii (ale nie wczytywalem sie dokładnie wiec moze byc inaczej)
    w sumie to chyba niewiele Ci pomogłem...
    adi