  • 1. Data: 2004-05-11 11:19:35
    Temat: pytańko testowe - dla speców z rachunkowosci
    Od: "rafal z." <z...@2...pl>

    Amortyzacji metodą degresywną nie stosuje się w przypadku :

    a) wszystkich środków trwałych,

    b) środków transportu z wyłączeniem samochodów osobowych,

    c) wartości niematerialnych i prawnych.

    rafal

  • 2. Data: 2004-05-11 11:31:10
    Temat: Re: pytańko testowe - dla speców z rachunkowosci
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik rafal z. napisał:

    > Amortyzacji metodą degresywną nie stosuje się w przypadku :
    >
    > a) wszystkich środków trwałych,
    >
    > b) środków transportu z wyłączeniem samochodów osobowych,
    >
    > c) wartości niematerialnych i prawnych.

    Kehm Khem.. to do tego potrzebujesz speców z rachunkowości?
    Do zadania domowego?

    No dobra - amortyzacji degresywnej nie stosuje sie do wartości
    materialnych i prawnych.
    Oczywiście tylko jeżeli chodzi o amortyzacj w ujęciu podatkowym.
    Amortyzowac w ujęciu rachunkowym możemy sobie na krzyż i podłużnie (o
    ile tylko potrafimy to przekonująco uzasadnić)

    Maddy "poczułam sie jak spec"

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-05-11 13:04:59
    Od: "Iwona G." <i...@o...pl>

    czy pytajacym jest rafal z. z mogielnicy, jesli tak to podaje numer
    tel. 8523303 w. 238

  • 4. Data: 2004-05-11 13:08:11
    Od: "rafal z." <z...@2...pl>

    Dzięki za podpowiedz

    Nie mam pewności co do tych pytań jeszcze :

    Zrealizowana marża w obrocie hurtowym przy cenach stałych na poziomie cen
    netto to:

    a) narzut odchyleń z tytułu marży na zapas końcowy towarów.

    b) wskaźnik odchyleń z tytułu marży na zapas końcowy towarów z
    uwzględnieniem niedoborów niezawinionych

    c) narzut odchyleń z tytułu marży na wartość sprzedaży w cenach
    netto.

    Kwota należnego VAT za dany miesiąc w jednostkach handlu detalicznego może
    być ustalana:

    a) na podstawie kas fiskalnych,

    b) na podstawie rejestru sprzedaży towarów handlowych,

    c) jako narzut odchyleń z tytułu należnego VAT na rozchód
    towarów.

    Marża procentowa może być liczona jako:

    a) narzut na cenę zakupu,

    b) rabat od ceny sprzedaży tzw. rachunkiem w stu.

    c) żadna odpowiedz nie jest prawidłowa.