  • 1. Data: 2003-12-01 19:52:02
    Temat: rachunek bez VATu?
    Od: "Mariusz" <mariusz_twin@(do_usuniecia)op.pl>

    witam szanownych grupowiczów,
    mam taki mały problem w ręku: "rachunek za pośrednictwo w wynajmie" od
    agencji nieruchomości. kwota jest brutto a pani mi powiedziała że vatu nie
    płacą, faktur nie wystawiają i rachunek to jedyne co mogą mi dać. no i mam
    teraz w ręku ten kawałek papieru i.. co z tym zrobić?
    w "pozostałe koszty" brutto?
    pozdrawiam serdecznie

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2003-12-01 20:12:33
    Temat: Re: rachunek bez VATu?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mariusz napisał:
> [...]
    > płacą, faktur nie wystawiają i rachunek to jedyne co mogą mi dać. no i mam
    > teraz w ręku ten kawałek papieru i.. co z tym zrobić?
    Ten kawałek papieru to RACHUNEK. Dokument księgowy jak każdy inny.

    > w "pozostałe koszty" brutto?

    Jak Ci to wyszło że kwota jest brutto???
    Tam nie ma VATu więc netto=brutto.
    Jeżeli agencja nie jest VATowcem to istotnie wystawia rachunek a nie
    fakturę.
    Na rachunku jest zapewnie kwota prowizji za pośednictwo na którą sie
    umówiliści. Gdyby agencja była VATowcem, do tej kwoty doliczyła by VAT.
    A że nie jest więc nie dolicza.

    A co Ci tak na tym vacie zależy? Jakis fetyszyzm..

    Nie dalej jak tydzien temu musiałam tłumaczyć jednemu "przedsiębiorcy"
    że nie każdy musi byc VATowcem i robienie awantury kominiarzowi że nie
    wystawia faktur VAT to skończony idiotyzm a jego rachunek jest równie
    dobry jak faktura.
    Widac epidemia jakaś...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-12-01 20:19:50
    Od: "Mariusz" <mariusz_twin@(do_usuniecia)op.pl>

    > Jak Ci to wyszło że kwota jest brutto???
    > Tam nie ma VATu więc netto=brutto.
    masz rację

    > A co Ci tak na tym vacie zależy? Jakis fetyszyzm..
    o przepraszam! ja tu się nie podniecam, tylko pytam;)

    > Widac epidemia jakaś...
    znaczy że od watu nie odpiszę? *)

    --
    Mariusz

    *) just kidding;)

  • 4. Data: 2003-12-01 23:12:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Dec 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Nie dalej jak tydzien temu musiałam tłumaczyć jednemu "przedsiębiorcy"
    >+ że nie każdy musi byc VATowcem i robienie awantury kominiarzowi że nie
    >+ wystawia faktur VAT to skończony idiotyzm

    ...skoro "przedsiębiorcy" to rzeczywiście należało "użyć argumentów" ;)

    >+ a jego rachunek jest równie dobry jak faktura.

    ...jak dla kogo :] !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (który kiedyś zwracał 20 zł odliczenia i coś 40 zł odsetek, bo w rozpędzie
    wrzucił rachunek od kominiarza między faktury :>)