  • 1. Data: 2002-12-18 10:38:48
    Temat: rachunek korygujacy-czu jest cos takiego?
    Od: "Kinga" <romm@_nospam_priv.onet.pl>

    wystawilam z blednym numerem rachunek ( zwykly ), czy moge wystawic do tego
    rachunek korygujacy i wyslac do kontrahennta?
    Kinga

  • 2. Data: 2002-12-18 21:00:23
    Temat: Re: rachunek korygujacy-czu jest cos takiego?
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

    tak, ale chyba notę korygującą.

    Użytkownik Kinga <romm@_nospam_priv.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjny
    ch napisał:atpj7n$cl7$...@n...onet.pl...

  • 3. Data: 2002-12-18 21:17:49
    Od: "Kinga" <romm@_nospam_priv.onet.pl>

    > tak, ale chyba notę korygującą.

    jesli ja wystawilam z bledem rachunek, to moge jedynie wystawic rachunek
    korygujacy (jesli taki jest)
    note korygujaca moze wystawic tylko nabywca
    Kinga

  • 4. Data: 2002-12-19 19:08:31
    Od: Roman Całuśny <h...@p...wp.pl>

    "Kinga" <romm@_nospam_priv.onet.pl> wrote in
    <atqom3$dog$1@news.onet.pl>:

    > jesli ja wystawilam z bledem rachunek, to moge jedynie wystawic rachunek
    > korygujacy (jesli taki jest)
    > note korygujaca moze wystawic tylko nabywca

    Mylisz się, wg mnie może też dostawca. W swoim czasie robiliśmy tak w
    firmie w stosunku do faktur VAT. Oryginał noty dla nabywcy, kopia
    (podpisana przez nabywcę) wracała do nas.

    R.C.

  • 5. Data: 2002-12-28 02:12:17
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 19 Dec 2002 20:08:31 +0100, Roman Całuśny
    <h...@p...wp.pl> zakodował:

    >Mylisz się, wg mnie może też dostawca.

    Nie ważne co Ty uważasz, ważne co mówią przepisy. A przynajmniej
    VATowską notę korygującą może wystawić tylko odbiorca:
    Rozporządzenie ministra finansów w sprawie wykonania niektórych
    przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym:
    § 43. 1. Nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę lub fakturę
    korygującą zawierającą pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji
    wiążącej się zwłaszcza ze sprzedawcą lub nabywcą lub oznaczeniem
    towaru lub usługi, z wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury określonych
    w § 35 ust. 1 pkt 5-12, może wystawić notę korygującą.

    > W swoim czasie robiliśmy tak w
    >firmie w stosunku do faktur VAT.

    Postępowaliście niezgodnie z prawem.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-01-02 11:43:12
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
> [...]
    > towaru lub usługi, z wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury określonych
    > w § 35 ust. 1 pkt 5-12, może wystawić notę korygującą.

    SPOKOJNIE.......
    A kto powiedzial, ze TYLKO Nabywca...
    GDZIE jest zakaz wystawienia noty korygujacej przez SPRZEDAWCE,
    ktory dostrzegl "pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji
    wiążącej się zwłaszcza ze sprzedawcą lub nabywcą lub oznaczeniem
    towaru lub usługi, z wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury określonych
    w § 35 ust. 1 pkt 5-12"

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-01-02 13:33:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 2 Jan 2003 12:43:12 +0100, "Boguslaw Szostak"
    <a...@u...agh.edu.pl> zakodował:

    >GDZIE jest zakaz wystawienia noty korygujacej przez SPRZEDAWCE,
    >ktory dostrzegl

    W VAT nie obowiązuje zasada, że co nie jest zabronione, jest
    zabronione. Jest powiedziane, kto może wystawić fakturę, korektę, notę
    itd - trudno wymieniać wszystkich, którzy tego nie mogą.
    Idąc Twoim tokiem rozumowania, gdzie jest zakaz wystawienia przez
    _ODBIORCĘ_ w takiej sytuacji _FAKTURY_ korygującej?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-01-02 13:53:36
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    > Idąc Twoim tokiem rozumowania, gdzie jest zakaz wystawienia przez
    > _ODBIORCĘ_ w takiej sytuacji _FAKTURY_ korygującej?

    Moj tok rozumowania jest taki, ze trzeba jeszcze wykazac, ze NIE MA przepisu
    pozwalajacego
    na wystawienie sprzedawcy "noty korygujacej". Samo wskazanie przepisu
    pozwalajacego na tu odbiorcy
    nie wystarczy.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-01-02 14:26:12
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Thu, 02 Jan 2003 13:33:29 GMT, w
    <2...@4...com>, Kaizen
    <x...@c...sz> napisał(-a):

    > Idąc Twoim tokiem rozumowania, gdzie jest zakaz wystawienia przez
    > _ODBIORCĘ_ w takiej sytuacji _FAKTURY_ korygującej?

    Chyba nie ma zakazu, skoro np. Subiekt umożliwia coś takiego :].
    Problem, czy sprzedawca zaakceptuje.

  • 10. Data: 2003-01-02 17:11:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 2 Jan 2003 14:53:36 +0100, "Boguslaw Szostak"
    <a...@u...agh.edu.pl> zakodował:

    >Moj tok rozumowania jest taki, ze trzeba jeszcze wykazac, ze NIE MA przepisu
    >pozwalajacego
    >na wystawienie sprzedawcy "noty korygujacej".

    Wskazany przeze mnie przepis jest jedynym mówiącym o tym, kto może
    wystawić notę. I moje zdanie jest takie, że nie może noty wystawić
    sprzedawca. Jesteś w stanie obronić notę wystawioną przez sprzedawcę -
    to zrób to (czyli podaj przepis).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775