  • 1. Data: 2006-11-28 20:41:00
    Temat: racunki do umowy za wynajęcie mieszkania - pomocy
    Od: "marek.bsk" <m...@g...com>

    Mam następujący problem:

    Wynajmuję mieszkanie którego koszt zwraca mi firma. Podpisana jest
    umowa na płatność kwartalną z osobą prywatną - właścicielką
    mieszkania. Wymagania firmy są takie, że muszę dostarczyć ksero
    umowy a zwrot następuje " z dołu" po zapłaceniu przeze mnie.

    Podstawą do zapłaty jest rachunek i takie rachunki powiniennem
    dostarczyć do księgowości po każdej wpłacie. Jednak kobieta
    uparła się, że ona nie wystawi mi rachunków bo nie prowadzi
    działalności gospodarczej. Wystawiła mi pokwitowania co nie wystacza
    w księgowości bo pokwitowanie jest potwierdzeniem a podstawą
    zapłaty jest RACHUNKEK.

    Moje pytanie:
    Czy właścicielka mieszkania jako osoba prywatna nie może mi
    wystawić rachunku będącego dokumentem wewnętrznym do umowy?
    Jeżeli może to na jakiej podstawie?

    Proszę o pomoc bo po kolejnym telefonie i słuchaniu o Urzędzie
    Skarbowym tracę nerwy.

  • 2. Data: 2006-11-28 20:46:57
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 28-11-2006 o 21:41:00 marek.bsk <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Jeżeli może to na jakiej podstawie?
    >
    > Proszę o pomoc bo po kolejnym telefonie i słuchaniu o Urzędzie

    Kilka wątków wyżej ten sam problem jest.
    Patrz: Ordynacja Podatkowa, dział "Rachunki".
    Na żadanie klienta kążdy musi wystawić rachunek, nie jest to uzależnione
    prowadzeniea DG wg definicji z ustawy o swobodzie DG.

    pozdrawiam