    From: "Piwek" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: raty/leasing (?) sprzedaz komputerow
    Date: Tue, 28 Dec 2004 10:11:26 +0100

    Witam,

    Chcialbym sprzedawac komputery na takie niby raty. Chodzi mi o to, zeby
    sprzedawac osobom prywatnym komputery i zeby mi je przez rok splacali w
    ratach. Pierwsze trzy raty duze- na przyklad 200 zl a kolejne raty na
    przyklad po 100 zl. Chcialbym aby do momentu splacenia komputer byl
    wlasnoscia mojej firmy a po 12 miesiacach przechodzil na wlasnosc osoby
    splacajacej raty (czyli leasing?). Jak to najlepiej zrobic?
    Problem w tym, ze boje sie iz czesc osob przestanie splacac raty (na pewno
    tacy sie znajda). Jesli sprzedaz pojdzie od razu to bede musial zaplacic VAT
    od calosci a jesli co miesiac bede wystawial rachunki to jesli ktos
    przestanie je oplacac to po prostu przestane je wystawiac- przynajmniej
    uratuje VAT. Rodzi to oczywiscie komplikacje takie, ze oprogramowanie
    zainstalowane jest na de facto moich komputerach ale chcialbym zastrzec w
    umowie, ze odpowiedzialnosc za dane na komputerze ponosi kupujacy,
    (leasingobiorca?).

    Zastanawiam sie tez oczywiscie nad zwykla sprzedaza na raty. W momencie
    sprzedazy wystawiam fakture, (paragon?) i odprowadzam VAT. Potem ktos mi co
    miesiac splaca te raty. Jak to zrobic w takim przypadku? Nie da sie tej
    sprzedazy jakos podzielic? Chcialbym co meisiac wysylac klientowi jakis
    papierek, na podstawie ktorego dokonywalby wplaty.