  • 1. Data: 2007-05-17 13:34:40
    Temat: rejestracja VAT
    Od: m...@i...pl

    Zaczynam DG i chce sie zarejstrować jako VAT-owiec. Na początku nie
    przekroczę limitu 10 tys eur/rok, więc będę VATowcem zwolnionym. I
    stad moje pytania:

    Jak z Waszego doświadczenia to wygląda - lepiej zarejstrowac się od
    razu czy czekać, jak zbliże się do limitu?

    Czy VATowiec zwolniony może składac VAT8 kwartalnie? I czy mogę będąc
    VATowcem biernym wystawiać faktury?
    Prosze o komentarz doświadczone w bojach osoby:)

  • 2. Data: 2007-05-17 14:08:57
    Temat: Re: rejestracja VAT
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 17-05-2007 o 15:34:40 <m...@i...pl> napisał(a):

    > Zaczynam DG i chce sie zarejstrować jako VAT-owiec. Na początku nie
    > przekroczę limitu 10 tys eur/rok, więc będę VATowcem zwolnionym.

    To sie nie rejestruj nigdzie

    > Jak z Waszego doświadczenia to wygląda - lepiej zarejstrowac się od
    > razu czy czekać, jak zbliże się do limitu?

    A kiedy sie zblizysz do limitu(w tym roku to jakies 23k Ci zostalo)?

    > Czy VATowiec zwolniony może składac VAT8 kwartalnie?

    Po pierwsze to VAT-8 składa się miesięcznie,
    a po drugie bedziesz nabywał z unii jak rozumiem?

    > I czy mogę będąc
    > VATowcem biernym wystawiać faktury?

    Biernym być to drogi kosztuje - albo jesteś zwolnionym
    albo czynnym :)

    Zwolniony może być zarejestrowany lub niezarejestrowany,
    więc "po co przepłacać".