eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › remanent wewnętrzny i zmiana przeznaczenia towarów
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2009-08-05 15:35:05
    Temat: remanent wewnętrzny i zmiana przeznaczenia towarów
    Od: mk <m...@m...pl>

    Witam

    Przy okazji zmiany oprogramowania zrobiłem sobie taki wewnętrzny
    remanent i wyszło kilka tematów.

    1. Są towary, których nie mam fizycznie bo np. przeterminowały się i
    wyrzuciłem

    przykład: tusz do napełniania zasechł w strzykawce

    2. Są towary, które własciwie powinny pójść na wyposarzenie.

    przykład: półka na dokumenty

    3. Są towary, które zostały zurzyte podczas prac usługowych.

    przykład: sprężóne powietrze, chusteczki czyszczące

    I mam teraz pytanie jak odzwierciedlić to w KPiR?
    Rozumiem, że pkt. 1 i 3 zdejmuję RW z opisem przyczyny?
    A co z pkt. 2?

    dzięki za podpowiedź

    pozdr.
    mk


  • 2. Data: 2009-08-05 16:24:32
    Temat: Re: remanent wewnętrzny i zmiana przeznaczenia towarów
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 05 Aug 2009 17:35:05 +0200, mk napisał(a):

    > Przy okazji zmiany oprogramowania zrobiłem sobie taki wewnętrzny
    > remanent i wyszło kilka tematów.
    >
    > 1. Są towary, których nie mam fizycznie bo np. przeterminowały się i
    > wyrzuciłem
    >
    > przykład: tusz do napełniania zasechł w strzykawce
    >
    > 2. Są towary, które własciwie powinny pójść na wyposarzenie.
    >
    > przykład: półka na dokumenty
    >
    > 3. Są towary, które zostały zurzyte podczas prac usługowych.
    >
    > przykład: sprężóne powietrze, chusteczki czyszczące
    >
    > I mam teraz pytanie jak odzwierciedlić to w KPiR? Rozumiem, że pkt. 1 i
    > 3 zdejmuję RW z opisem przyczyny?

    Na KPiR nie masz obowiązku prowadzenia dokumentacji magazynowej. Więc jak
    masz taką chęć to możesz pisać RW, ale nie musisz. Przyda się jako
    przypomnienie w mało prawdopodobnym wypadku kontroli za 6 lat, przy
    której ktoś zapyta: A gdzie się podział ten tusz? Inna stosowana przez
    niektórych podatników (raczej tych najmniejszych) to opis z tyłu faktury
    zakupu w stylu: "zużyte na zlecenie z firmy XXX - patrz faktura
    (sprzedażowa) nr NNN.

    > A co z pkt. 2?

    Rozumiem, że <1500 zł. Więc wpis w KPiR np taki:
    kol 3,4,5 - puste
    kol 6 - przeznaczenie półki do wykorzystania w firmie
    kol 10 -cena
    kol 13 +cena
    kol 16 odsyłacz do pozycji w KPiR z zakupem tej półki

    Jeśli >1500 i <3500 to jeszcze wpis do ewidencji wyposażenia.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1