  • 1. Data: 2009-08-05 13:18:08
    Temat: sprzedaż i wykup weksla
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    kolega sprzedaje mi weksel za 50 tyś. zł
    za miesiąc wykupuje go za 51 tyś. zł

    jakie czynności podatkowe czy inne dotyczące US się z tym wiążą?

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 2. Data: 2009-08-05 13:40:34
    Temat: Re: sprzedaż i wykup weksla
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tadeusz pisze:
    > kolega sprzedaje mi weksel za 50 tyś. zł
    > za miesiąc wykupuje go za 51 tyś. zł
    >
    > jakie czynności podatkowe czy inne dotyczące US się z tym wiążą?

    Oprócz tego tysiąca zł, którego w rocznym PITcie wypada zawrzeć, to
    chyba już nic.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-08-05 20:16:34
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    www.weksel.pl

  • 4. Data: 2009-08-06 07:10:15
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <> napisał w wiadomości .pl...

    > Oprócz tego tysiąca zł, którego w rocznym PITcie wypada zawrzeć, to
    > chyba już nic.

    dzieki za info
    rozumiem, że od tego tysiąca 19% podatku od zysków kapitałowych ?

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 5. Data: 2009-08-06 07:10:35
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "J.S" <> napisał w wiadomości pl...

    > www.weksel.pl

    thx :)

  • 6. Data: 2009-08-06 07:19:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tadeusz pisze:

    > dzieki za info
    > rozumiem, że od tego tysiąca 19% podatku od zysków kapitałowych ?

    Skłaniałbym się raczej do 18% stawki progresywnej jako od dochodu z
    innych źródeł. Tego typu interpretacje US widziałem przy kupnie
    wierzytelności za część nominalnej wartości, a następnie jej odzyskaniu
    albo zbyciu z zyskiem. W przypadku weksla traktowałbym to analogicznie.
    Jak w wolnej chwili znajdę jakąś pasującą do tego interpretacje US, to
    zapodam.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-08-06 07:36:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tadeusz pisze:

    > dzieki za info
    > rozumiem, że od tego tysiąca 19% podatku od zysków kapitałowych ?

    Na przykład

    Rodzaj dokumentu
    decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego

    Sygnatura
    IS.I/2-4150/1/2007

    Data
    2007.08.06

    Autor
    Izba Skarbowa w Rzeszowie

    Źródłami przychodów, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia
    26.07.1991 roku są kapitały pieniężne i prawa majątkowe, w tym odpłatne
    zbycie praw majątkowych innych niż wymienione w pkt 8 lit. a)-c).
    Przepis art. 18 ustawy z dnia 26.07.1991 roku stanowi, iż za przychód z
    praw majątkowych uważa się w szczególności przychody z praw autorskich i
    praw pokrewnych w rozumieniu odrębnych przepisów, praw do projektów
    wynalazczych, praw do topografii układów scalonych, znaków towarowych i
    wzorów zdobniczych, w tym również z odpłatnego zbycia tych praw. Artykuł
    ten, z uwagi na użycie zwrotu ,,w szczególności", zawiera otwarty katalog
    przychodów z praw majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 7 ustawy
    o podatku dochodowym od osób fizycznych jako odrębne źródło przychodów.
    Przyjęcie otwartego katalogu tych przychodów pozwala na zaliczenie do
    tej kategorii innych przychodów z praw majątkowych, poza wymienionymi w
    tym artykule, w tym także przychodów z tytułu sprzedaży wierzytelności.
    Ogólne pojęcie przychodu określone zostało w art. 11 ust. 1 ustawy o
    podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym przychodami, z
    zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6 i 9, art. 19 i art. 20,
    są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym
    pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w
    naturze i innych nieodpłatnych świadczeń. Oznacza to, że momentem
    powstania przychodu pieniężnego jest moment otrzymania środków
    pieniężnych. Zatem przychodem ze sprzedaży prawa majątkowego, jakim jest
    wierzytelność jest kwota faktycznie otrzymana z tego tytułu.

    Stosownie do wyżej powołanych przepisów, przychód uzyskany ze sprzedaży
    wierzytelności - w przypadku braku kosztów - stanowi dochód, który
    stosownie do przepisów art. 9 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych podlega łączeniu z innymi dochodami i należy go wykazać
    w zeznaniu rocznym składanym w urzędzie skarbowym w terminie do 30
    kwietnia następnego roku. W tym samym terminie podatnik jest obowiązany
    wpłacić należny z tego tytułu podatek dochodowy obliczony zgodnie ze
    skalą podatkową określoną w art. 27 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym
    od osób fizycznych.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-08-06 12:55:42
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    > Skłaniałbym się raczej do 18% stawki progresywnej jako od dochodu z
    > innych źródeł.

    OK, dziękuję

    Prosiłbym Cię o jeszcze jedną informację: czy wystawca weksla
    musi wykonać jakieś czynności podatkowe?

    z góry dzieki
    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 9. Data: 2009-08-06 19:49:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tadeusz pisze:

    > Prosiłbym Cię o jeszcze jedną informację: czy wystawca weksla
    > musi wykonać jakieś czynności podatkowe?

    Nie. Z samego faktu wystawienia weksla nie ma obowiązków
    podatkowych. Możesz bezkarnie wystawiać weksle na grube miliony.
    Oczywiście obowiązek podatkowy istnieje, jeśli obok weksla jest jeszcze
    jakaś inna transakcja - np. ktoś kupuje samochód, płacąc wekslem, to PCC
    od samochodu zapłacić musi.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-08-07 16:21:51