  • 1. Data: 2004-04-24 14:15:52
    Temat: renta rodzinna (KRUS) a zaliczka podatku
    Od: "Krzysiek Sikora" <q...@U...poczta.TO.fm>

    Witam !

    w roku 2003 pobieralem rente rodzinna (KRUS). Otrzymalem PIT 11A, na
    ktorym to zaliczka pobrana na podatek(pole 34) wynosi ok 3.18% dochodu,
    jest takze skladka na ubezp. zdrowotne (33) stanowiaca 0.69% dochodu.

    Rozliczajac wiec te rente na PIT 37 (umowa o prace + umowa o dzielo)
    nie widze innej mozliwosci, jak odprowadzic kwote brakujaca do 19%
    podatku z dochodu z tejze renty.

    Czy o czyms nie wiem, o czyms zapomnialem ?

    Moje watpliwosci wziely sie z tego, ze moja mama, ktora rozliczalo
    jakies biuro rachunkowe twierdzi, ze ona nie odprowadzala juz zadnej
    kwoty od podobnej renty.. Jestem lekko zdezorientowany.. :|

    Z gory dziekuje za wszelkie uwagi.

    Krzysztof Sikora

  • 2. Data: 2004-04-24 17:40:19
    Temat: Re: renta rodzinna (KRUS) a zaliczka podatku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Apr 2004, Krzysiek Sikora wrote:

> [...]
    >+ podatku z dochodu z tejze renty.
    >+
    >+ Czy o czyms nie wiem, o czyms zapomnialem ?

    ...o kwocie podatku którego się nie pobiera, często przeliczanego
    na tak potocznie nazywaną "kwotę wolną" ?
    O ryczałtowych kosztach uzyskania przychodów ze stosunku pracy ?
    Ty to MASZ przecież na PIT 11 !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-04-24 20:29:49
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Krzysiek Sikora" <q...@U...poczta.TO.fm> napisał w
    wiadomości news:xn0dheqdfai7yk003@news.gazeta.pl...
> [...]
    > podatku z dochodu z tejze renty.
    >
    > Czy o czyms nie wiem, o czyms zapomnialem ?

    Być może zarówno KRUS, jak i pracodawca uwzględnili ulgę podatkową (44,17
    x 12 = 530,08 zł) i dlatego podatek należny jest mniejszy od
    odprowadzonego (ulgę uwzględnia się tylko 1 raz).
    Przy rencie zawsze uwzględnia się ulgę podatkową. Dlatego rencista,
    zatrudniony na umowę o pracę powinien zgłosić pracodawcy, że pobiera
    rentę. Wówczas pracodawca nie pomniejszyłby zaliczki na podatek dochodowy
    o ulgę podatkową.
    Przy dochodzie do 37024 zł podatek wynosi 19% dochodu minus 530,08 zł. Od
    podatku można odliczyć 7,75% składki ubezpieczenia zdrowotnego.
    Niedopłata podatku nie powstała przy rencie tylko prawdopodobnie przy
    wypłacie wynagrodzenia za pracę.
    Wypełniaj PIT według instrukcji.

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-04-25 10:29:25
    Od: "Krzysiek Sikora" <q...@U...poczta.TO.fm>

    waczek wrote:

    > Być może zarówno KRUS, jak i pracodawca uwzględnili ulgę podatkową
    [ciach]

    Zagdza sie, w rencie uwzgledniona zostala ulga podatkowa - czyli ja
    rozliczylem sie dobrze..

    Moja mama rowniez - jednak nie byla swiadoma tego i upierala sie co do
    nizszego opodatkowania tejze renty :)

    Dziekuje za pomoc ! (Gotfrydowi rowniez !)

    Krzysiek Sikora