  • 1. Data: 2004-07-22 17:45:58
    Temat: rochod jak to zaksiegowac i czy mozna ?
    Od: "serveradmin.pl" <p...@s...pl>

    Witam !

    Kupuje pewna usluge w stanach ,place karta kredytowa.Firma w stanach
    wystawia fakture i wysyla na emaila. Moge sobie ja wydrukowac.
    Na fakturze nie ma nipu mojej firmy tylko nazwa .Wartosc faktury jest dolarach.
    Czy moge taka fakture zaksiegowac do ksiegi przychodow i rozchodow po przeliczeniu
    wartosci
    wedlug kursu dnia sprzedazy ?

    --
    pozdrawiam
    Pitor Kloc

  • 2. Data: 2004-07-22 19:08:15
    Temat: Re: rochod jak to zaksiegowac i czy mozna ?
    Od: Paweł Więcek <c...@v...net>

    Thus wrote serveradmin.pl <p...@s...pl>:
    > Kupuje pewna usluge w stanach ,place karta kredytowa.Firma w stanach
    > wystawia fakture i wysyla na emaila. Moge sobie ja wydrukowac.

    O ile to mozna w ogole faktura nazwac ;^)

    > Na fakturze nie ma nipu mojej firmy tylko nazwa .Wartosc faktury jest dolarach.

    To i tak nieźle, że jest w ogóle nazwa firmy ;^)

    > Czy moge taka fakture zaksiegowac do ksiegi przychodow i rozchodow po przeliczeniu
    wartosci
    > wedlug kursu dnia sprzedazy ?

    Chyba raczej po takim kursie, po jakim przelicza bank obciążając konto?

    Dołączam się do pytania...

    Paweł

    --
    (___) | Pawel Wiecek ----------------- Coven / Svart --------------------- |
    < o o > | http://www.coven.vmh.net/ <c...@v...net> GSM: +48603240006 |

  • 3. Data: 2004-07-23 06:01:34
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Więcek" <c...@v...net> napisał w wiadomości

    > O ile to mozna w ogole faktura nazwac ;^)

    > To i tak nieźle, że jest w ogóle nazwa firmy ;^)

    > Chyba raczej po takim kursie, po jakim przelicza bank obciążając konto?

    1. Dokument kosztowy wg. kursu średniego NBP z dnia wystawienia
    2. Sprawdzasz po jakim kursie zapłaciłeś z wyciągu z karty kredytowej
    3. Różnice kursowe odpowiednio korygują ten zakup.

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 4. Data: 2004-07-23 07:10:38
    Od: "MaRaS" <mpanek@W_Y_T_N_I_J.lh.pl>

> [...]
    dolarach.
    > Czy moge taka fakture zaksiegowac do ksiegi przychodow i rozchodow po

    Jesli jest to usluga niematerialna, prawdopodobnie bedzie ci potrzebny tzw.
    certyfikat rezydencji wydany przez odpowiedni urzad skarbowy w USA. Jesli
    nie dostaniesz tego certyfikatu to musisz placic dodatkowy podatek 20%.

    Ja rowniez place karta kredytowa za domeny, firma z Chin wystawia mi tzw.
    Invoice, a ksiegowa podpina pod to wyciag z konta - chyba bardziej nie da
    sie uwierzytelnic transakcji. Niemniej jednak certyfikat rezydencji musieli
    mi zalatwic z Revenue w Chinach. Wiec przypuszczam, ze i ty musisz posiadac
    takowy dokument.

  • 5. Data: 2004-07-23 11:11:54
    Od: "pioklo" <p...@s...pl>

    Użytkownik "MaRaS" <mpanek@W_Y_T_N_I_J.lh.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    musieli
    > mi zalatwic z Revenue w Chinach. Wiec przypuszczam, ze i ty musisz

    Jest to usluga materialna,dzierzawa fizycznych serwerow.
    Wyciagi bankowe moge dolaczyc.
    Jest to dla mnie wazne poniewaz te koszty sa dosc spore i akurat by sie
    przydaly :)

    --
    Piotr Kloc