  • 1. Data: 2003-08-05 16:30:37
    Temat: rozliczanie podrozy kosztów podrózy
    Od: ania<a...@w...pl>

    ogromnie zalez mi na rozwianiu watpliwosci zwiazanych z oblicznianiem
    kosztów przejazdu. czy mozliwe jest rozliczenie delegacji z osoba
    zatrudniona przy projekcie w oparciu o umowe o dzielo - moim
    przypadku przy produkcji filmowej - według rozliczenia kilometrów
    zgodnych z ryczałtami samochodowymi - stawka za kilometr razy ilosc
    kilometrów miejsce zameldowania-plan zdjęciowy-miejsce
    zameldowania. Oczywiscie zakladam ze zapis o zwrocie kosztów
    podózy zapewnieniu naclegu i wyzywienia zawieram w umowie o dzielo.
    ogromnie wdzieczna bede za zdecydowane rozstrzygniecie tej sprawy.
    pozdrawiam
    ania

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-08-06 18:00:23
    Temat: Re: rozliczanie podrozy kosztów podrózy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Aug 2003, ania wrote:

> [...]
    >+ zameldowania. Oczywiscie zakladam ze zapis o zwrocie kosztów
    >+ podózy zapewnieniu naclegu i wyzywienia zawieram w umowie o dzielo.

    A możesz przeczytać niedawną zaciekłą dyskusję o ten temat ?
    Rozumiem że masz zamiar roliczyć owe delegacje w koszt firmy ?
    No to w rozporządzeniu jest coś w stylu: "można, ale za wyjatkiem
    umów zlecenia i o dzieło, chyba że wydatki nie zostały przez wykonawcę
    zaliczone w koszt" (co zresztą przeoczyłem i mi się oberwało :>)
    Krótko mówiąc - IMO - jeśli wykonawcy *nie policzysz* ryczałtowego
    kosztu uzyskania (20%/50%), tylko cały przychód jako dochód - albo
    odliczysz *tylko* inne *konkretne* koszty - to możesz.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)